KudoZ home » Polish to English » Mechanics / Mech Engineering

spawacz-ślusarz

English translation: welder/metalworker


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:spawacz-ślusarz
English translation:welder/metalworker
Entered by: literary

09:33 Feb 24, 2009
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Polish term or phrase: spawacz-ślusarz
spawacz wiadomo welder, ale ze ślusarzem sprawa nie jest jasna. Podobno "metal worker". A locksmith odpada? Na anglojęzycznych stronach bardzo często pojawia się ciąg "welder, locksmith", z drugiej jednak strony z opisów stanowiska "locksmith" wynika, że faktycznie taki pracownik zajmuje się jedynie zamkami, sejfami, kluczami.
literary
welder-metalworker/blacksmith
Explanation:
z twojego opisu firmy, odnosze, ze on robil wiecej niz locksmith, ktory zajmuje sie tylko zamkami, blacksmith lub metalworker bedzie tu lepsze
Selected response from:

CalBoy
Grading comment
Po przeczytaniu różnych innych pytań ze "ślusarzem"
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4welder-bench hand
slawomir bialostocki
3 +1welder-metalworker/blacksmith
CalBoy
4fitter turner ?brion
3welder locksmith
asia20002


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
welder locksmith


Explanation:
wg słownika technicznego TL+ 7

http://www.simplyhired.com/a/salary/search/q-Welder Locksmit...

asia20002
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fitter turner ?


Explanation:


Jest takie stanowisko

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-24 12:03:18 GMT)
--------------------------------------------------

To zalezy co ta pozycja zawierala.
A fitter and turner refers to a person who manufactures mechanical parts (turner) and assembles (fitter) those parts together to manufacture a mechanical device. (wikipedia).
Podchodzi to pod stanowisko machinist.
Naprawa sprzetu ciezkiego to nie mowi zbyt wiele, np. w jakim zakladzie itp.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-24 12:26:24 GMT)
--------------------------------------------------

Jesli chodzi o slusarza to tez nie jest taka prosta sprawa dlatego ze nie jest to zwykly tzw. locksmith:
Praca ślusarza kojarzy się zwykle z dorabianiem klucza i naprawa zamka. W rzeczywistości praca ślusarza jest dużo bardziej różnorodna. Najprostsze z tych prac jest oprawianie młotka. Ślusarz potrafiący samodzielnie dorobić mniej skomplikowany element naprawia np. rowery. Do najbardziej precyzyjnych prac wykonywanych ręcznie przez ślusarzy należy skrobanie płaszczyzn. Zaawansowani ślusarze mogą ostrzyc norze lub piły. Praca ta wymaga wysokich umiejętności i doskonałego przygotowania zawodowego. W razie potrzeby ślusarz potrafi przerobić typowe narzędzie, np. kleszcze na narzędzie specjalistyczne do trzymania drobnego zespołu. Jeśli posiadasz zamiłowanie do metalu i lubisz piłować ukończ zasadnicza szkołę zawodową.


brion
Australia
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: fitter to monter, a turner tokarz. Sprawa była wałkowana tu na Proz http://www.proz.com/kudoz/polish_to_english/engineering%3A_industrial/987161-%E5%9Blusarz.html?sp=h http://www.proz.com/kudoz/polish_to_english/certificates_diplomas_licenses_cvs/2522279-%E5%9Blusarz_vs_monter.html http://www.proz.com/kudoz/polish_to_english/engineering%3A_industrial/987161-slusarz.html?bs=1


15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
welder-metalworker/blacksmith


Explanation:
z twojego opisu firmy, odnosze, ze on robil wiecej niz locksmith, ktory zajmuje sie tylko zamkami, blacksmith lub metalworker bedzie tu lepsze

CalBoy
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Po przeczytaniu różnych innych pytań ze "ślusarzem"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miroslawa Jodlowiec
993 days

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
welder-bench hand


Explanation:
słownikowe
alternatywą jest raczej welder-fitter niż ograniczające zakres kompetencji welder-locksmith

slawomir bialostocki
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 45