ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Medical: Cardiology

niedokrwienie serca

English translation: angina pectoris

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:dusznica bolesna
English translation:angina pectoris
Entered by: Ania Grajek

01:17 Oct 7, 2005
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
Polish term or phrase: niedokrwienie serca
niedokrwienie serca pod postacia dusznicy bolesnej

jest to nazwa choroby zwiazana z sercem
brion
Australia
angina pectoris
Explanation:
...czyli dusznica bolesna.

Szczegoly tutaj:
http://www.pfm.pl/u235/navi/198684
Selected response from:

Ania Grajek
Finland
Grading comment
Dziekuje bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5cardiac ischemiaxxxOTMed
4angina pectoris
Ania Grajek


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
angina pectoris


Explanation:
...czyli dusznica bolesna.

Szczegoly tutaj:
http://www.pfm.pl/u235/navi/198684

Ania Grajek
Finland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziekuje bardzo

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
cardiac ischemia


Explanation:
zob. np. www.mayoclinic.com/invoke.cfm?id=HQ01646,
content.nejm.org/cgi/content/full/344/25/1937
www.cardiosource.com/rapidnewssummaries/index.asp?EID=13&Do...
itp.
Na marginesie nie każde niedokrwienie serca musi przebiegać z objawami dusznicy bolesnej (dławicy piersiowej), ale każda (typowa) dławica piersiowa ¶wiadczy o niedokrwieniu serca. Co więcej, niedokrwienie to objaw przedmiotowy/obiektywny, a dusznica, to objaw podmiotowy/subiektywny/dolegliwo¶ć.
Dlatego stwierdzenie 'niedokrwienie serca czyli dusznica bolesna' nie wydaje się do końca precyzyjne.

--------------------------------------------------
Note added at 11 days (2005-10-18 09:49:35 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dla przeszukuj±cych glos. w przyszło¶ci - wybrano ewidentnie zł± odpowiedĽ. Angina pectoris=dławica piersiowa=dusznica bolesna NIE jest tożsama z niedokrwieniem serca trochę podobnie jak ból gardła w anginie nie jest synonimem zakażenia paciorkowcowego a duszno¶ć nie jest synonimem astmy. Pozostałe 2 pierwsze argumenty z brzegu - patrz powyżej.

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 200

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fitzcarraldo
3 hrs

agree  Adrian Gwizdala: or "myocardial ischemia"
9 hrs

agree  Piotr Sawiec
9 hrs

agree  Marek Koprowski
11 hrs

agree  JanuszF
2 days10 hrs