KudoZ home » Polish to English » Medical: Cardiology

obserwacja w kierunku

English translation: observation for suspected...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:obserwacja w kierunku
English translation:observation for suspected...
Entered by: gabik

11:11 Apr 25, 2008
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
Polish term or phrase: obserwacja w kierunku
obserwacja w kierunku koarktacji aorty
gabik
observation for suspected...
Explanation:
tak bym rzekł
Selected response from:

Michal Berski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1observation for suspected...
Michal Berski
4observation to confirmbarrt
2kierunku = screening??liz askew


Discussion entries: 1





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kierunku = screening??


Explanation:
Fenyloketonuria - Wikipedia, wolna encyklopedia
Fenyloketonuria (PKU z ang. Phenylketonuria) – wrodzona, uwarunkowana ... Screening w kierunku fenyloketonurii był pierwszą, zastosowaną na szeroką skalę ...
pl.wikipedia.org/wiki/Fenyloketonuria - 35k - Cached - Similar pages
Elsevier Polska
Galaktozemia wykryta u noworodka dzięki dodatniemu wynikowi badania przesiewowego w kierunku PKU - opis przypadku Galactosemia detected in newborn thanks to ...
www.elsevier.pl/store/show_journal_volume/20 - 70k - Cached - Similar pages

Czy badanie przesiewowe noworodków w kierunku fenyloketonurii może być pomocne w rozpoznaniu galaktozemii?
Can new screening for PKU be helpful in diagnosis of galactosemia? 874

Barbara Radomyska, Mariusz Ołtarzewski



Ocena wybranych parametrów układu antyoksydacyjnego osocza u wcześniaków badanych przesiewowo w kierunku ROP

The estimation of parameters of antioxidant system in preterm infants ROP screening


liz askew
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: screening to badanie przesiewowe, obejmujące dużę grupę pacjentów, a obserwacja dotyczy konkretnego pacjenta
20 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
observation to confirm


Explanation:
po prostu, przy czym jest to obserwacja w sensie pobytu w szpitalu.

barrt
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: niekoniecznie aby potwierdzić, również aby wykluczyć
19 hrs
  -> jeśli "również aby wykluczyć", to "for suspected" nie mieści się w tej logice

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
observation for suspected...


Explanation:
tak bym rzekł

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 207

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Baka: zdecydowanie - tak też jest w ICD
31 mins

neutral  liz askew: Dear Michal, sorry I don't know any Polish really. I sometimes send in references (with a low confidence level) merely to help, hopefully :-)
20 hrs