KudoZ home » Polish to English » Medical: Health Care

poradnia vs ambulatorium

English translation: outpatient clinic vs. outpatient(s) department


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:poradnia vs ambulatorium
English translation:outpatient clinic vs. outpatient(s) department
Entered by: magdat

18:57 Jul 31, 2004
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
Polish term or phrase: poradnia vs ambulatorium
jaka jest roznica i jak to zaznaczyc w tlumaczeniu na ang, to co przychodzi do glowy z najczestszego uzycia to outpatient clinic
magdat
outpatient clinic vs. outpatient(s) department
Explanation:
Kościuszko
Selected response from:

bartek
Grading comment
adamowi dziekuje za tak gruntowne przygotowanie, ale jednak wybieram ta odpowiedz, gdzie sa te dwa znaczenia, dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4outpatient clinic
Adam Zakrzewski
4outpatient clinic vs. outpatient(s) department
bartek


Discussion entries: 3





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
outpatient clinic vs. outpatient(s) department


Explanation:
Kościuszko

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 180
Grading comment
adamowi dziekuje za tak gruntowne przygotowanie, ale jednak wybieram ta odpowiedz, gdzie sa te dwa znaczenia, dziekuje

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
outpatient clinic


Explanation:
Ambulatorium, poradnia i przychodnia to mniej więcej to samo.

Ambulatorium: zakład lecznictwa otwartego przeznaczony do udzielania porad lekarskich, obejmujący zwykle swoją działalnością ludność określonego terenu; przychodnia

Poradnia lekarska: zakład lecznictwa otwartego, w którym udziela się porad lekarskich, zwłaszcza z zakresu jakiejś specjalności, oraz wykonuje się proste zabiegi lecznicze

Przychodnia: zakład lecznictwa otwartego, w którym leczy się przychodzących chorych i udziela im porad w zakresie określonej specjalności
[Słownik języka polskiego PWN]

Adam Zakrzewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish