KudoZ home » Polish to English » Medical: Pharmaceuticals

gromadzenie się żółci w woreczku żółciowym

English translation: retention of bile in the gallbladder


10:18 Feb 15, 2006
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
Polish term or phrase: gromadzenie się żółci w woreczku żółciowym
działanie uboczne leku
stefa
English translation:retention of bile in the gallbladder
Explanation:
gromadzenie się żółci w pęcherzyku (za moich czasów za woreczek żółciowy w Katedrze Anatomii nie znali lito¶ci) żółciowym to proces fizjologiczny, trudno mówić, żeby to było działanie uboczne czy niepoż±dane.
Zakładam, że autor oryginału pisz±cy o woreczku żółciowym nie do końca przemy¶lał to sformułowanie. Tłumaczenie "bile accumulation" byłoby powtórzeniem tego błędu.
Dlatego proponuję retention = nagromadzenie+zastój.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
autor tekstu chyba nie dokońca wszystko przemyślał to już któraś z poprawek polskiego tekstu. dzięki za pęcherzyk
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4retention of bile in the gallbladderxxxOTMed
3excessive bile concentration in the gallbladder
Michał Wiśniewski


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gromadzenie siê ¿ó³ci w woreczku ¿ó³ciowym
excessive bile concentration in the gallbladder


Explanation:
tak mi wychodzi ale nie jestem specjalistą...

Michał Wiśniewski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gromadzenie się żółci w woreczku żółciowym
retention of bile in the gallbladder


Explanation:
gromadzenie się żółci w pęcherzyku (za moich czasów za woreczek żółciowy w Katedrze Anatomii nie znali lito¶ci) żółciowym to proces fizjologiczny, trudno mówić, żeby to było działanie uboczne czy niepoż±dane.
Zakładam, że autor oryginału pisz±cy o woreczku żółciowym nie do końca przemy¶lał to sformułowanie. Tłumaczenie "bile accumulation" byłoby powtórzeniem tego błędu.
Dlatego proponuję retention = nagromadzenie+zastój.

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 88
Grading comment
autor tekstu chyba nie dokońca wszystko przemyślał to już któraś z poprawek polskiego tekstu. dzięki za pęcherzyk