KudoZ home » Polish to English » Medical: Pharmaceuticals

organopreparaty

English translation: organ extracts?


13:02 Feb 12, 2005
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
Polish term or phrase: organopreparaty
wydział organopreparatów w firmie farmaceutycznej

definicja z "Wiem": Organopreparaty, wyciągi z narządów zwierząt, stosowane jako środki lecznicze. Są to głównie hormony, np.: insulina, adrenalina, tyroksyna, hormony kory nadnerczy. Obecnie większość hormonów uzyskuje się syntetycznie lub na drodze inżynierii genetycznej.

Mój typ to "organ preparations", ale znalazłam jeszcze "biologicals" w słowniku NT, "organ extracts", a nawet "organopreparations" - ale gł. na stronach .ru i .ua
emer
English translation:organ extracts?
Explanation:
stawiałbym na "organ extracts", choć to raczej znaczyłoby - wyciągi
"organ preparation" to również preparat z danego narzadu do oglądania pod mikroskopem
Nie przychodzi my na myśl nic lepszego
Selected response from:

Michal Berski
Poland
Grading comment
Klient zdecydował się na Organ Preparations Department, a organ extracts wykorzystałam gdzie indziej w tekście. Dziękuję!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 -1biologicalsJustyna Pietrasik
2organ extracts?
Michal Berski


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
organ extracts?


Explanation:
stawiałbym na "organ extracts", choć to raczej znaczyłoby - wyciągi
"organ preparation" to również preparat z danego narzadu do oglądania pod mikroskopem
Nie przychodzi my na myśl nic lepszego


    Reference: http://www.holistic-online.com/gland-immune-system.htm
Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 102
Grading comment
Klient zdecydował się na Organ Preparations Department, a organ extracts wykorzystałam gdzie indziej w tekście. Dziękuję!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
biologicals


Explanation:
to moja propozycja wg leksykoni

Justyna Pietrasik
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: biological obejmuje wszelkie preparaty pochodzenia roślinnego i zwierzecego. Organo preparaty to wyciagi z narządów zwierzęcych (i niekiedy ludzkich)
1 hr