KudoZ home » Polish to English » Medical

biopsja cienkoigłowa wątroby pod kontrolą USG

English translation: USG-guided fine-needle liver biopsy


21:33 Nov 11, 2003
Polish to English translations [PRO]
Medical
Polish term or phrase: biopsja cienkoigłowa wątroby pod kontrolą USG
Tytuł badania.

Chodzi głównie o słowo "cienkoigłowa".
Barbara Piela
English translation:USG-guided fine-needle liver biopsy
Explanation:
Do słowa "cienkoigłowa" zał±czam link.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-11 21:58:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Mimo że po polsku mówi się o BCI \"pod kontrol± USG\", co łatwo przekałada się na angielskie \"controlled\", to w fachowej terminologii angielskiej przyjęło się mówić \"guided\".

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-12 09:50:17 (GMT)
--------------------------------------------------

Zamiast USG-guided można powiedzieć, owszem, ultrasound guided, ale to pierwsze również występuje, na dowód czego podaję link z biuletynu naukowego:

http://www.bhj.org/journal/1999_4103_july99/SP_397.HTM

różnica jest taka jak między \"ultradźwiękiem\" a \"ultrasonografią\". To drugie jest bardziej precyzyjne.
Selected response from:

medyk
Poland
Grading comment
Wielkie dzieki Wszystkim!
P.S. Nie wiedzialam komu przyznac punkty, ale USG juz wczesniej w tekscie tlumaczylam jako "ultrasound" i bylam dalej konsekwentna

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1USG-guided fine-needle liver biopsymedyk
5ultrasound guided fine needle biopsy of the liverWaldekP
3USG-controlled thin (finr)-needle liver biopsy
bartek


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
USG-guided fine-needle liver biopsy


Explanation:
Do słowa "cienkoigłowa" zał±czam link.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-11 21:58:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Mimo że po polsku mówi się o BCI \"pod kontrol± USG\", co łatwo przekałada się na angielskie \"controlled\", to w fachowej terminologii angielskiej przyjęło się mówić \"guided\".

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-12 09:50:17 (GMT)
--------------------------------------------------

Zamiast USG-guided można powiedzieć, owszem, ultrasound guided, ale to pierwsze również występuje, na dowód czego podaję link z biuletynu naukowego:

http://www.bhj.org/journal/1999_4103_july99/SP_397.HTM

różnica jest taka jak między \"ultradźwiękiem\" a \"ultrasonografią\". To drugie jest bardziej precyzyjne.


    Reference: http://www.endocrineweb.com/fna.html
medyk
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 40
Grading comment
Wielkie dzieki Wszystkim!
P.S. Nie wiedzialam komu przyznac punkty, ale USG juz wczesniej w tekscie tlumaczylam jako "ultrasound" i bylam dalej konsekwentna

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  nrabate
1 hr

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
biopsja cienkoigłowa wątroby pod kontrolą USG
USG-controlled thin (finr)-needle liver biopsy


Explanation:
Słomscy
and then a long, thin needle will be passed quickly through the skin and muscles, directly into the liver and then back out again. After the biopsy, you will ...
www.emory.edu/WHSC/MED/GI/PROCEDURES/aboutliv.html

For a needle biopsy of the liver, a thin needle is then inserted.
A small piece of liver tissue is drawn out through the needle. ...
health.discovery.com/diseasesandcond/ encyclopedia/1345.html

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2003-11-11 21:48:01 GMT)
--------------------------------------------------

fine

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19045

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  lim0nka: finE :) co do reszty się nie wypowiadam, bo dla mnie to jakaś abstrakcja
10 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ultrasound guided fine needle biopsy of the liver


Explanation:
Strona z USA:
"We provide the latest in state of the art mammography, breast ultrasound, Mammotome stereotactic biopsy, ultrasound guided fine needle biopsy, ultrasound guided Mammotome biopsy, MRI, and galactography" (http://www.winthrop-radiology.com/breast/)




    Reference: http://www.winthrop-radiology.com/breast/
WaldekP
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 199