KudoZ home » Polish to English » Medical

normotypowe bepatocyty

English translation: normotypic hepatocytes


22:38 Nov 11, 2003
Polish to English translations [PRO]
Medical / ~Biochemistry
Polish term or phrase: normotypowe bepatocyty
Samogłoska po "b" jest nieczytelna: "b?patocyty".

Kontekst (to ta biopsja cienkoigłowa wątroby z poprzedniego pytania):
W ocenianych rozmazach z nakłucia wątroby stwierdza sie obecnośc wśród elementów morfologicznych krwi obwodowej grupy normotypowych b?patocytów oraz niezbyt liczne gniazda komórek raka.
Barbara Piela
English translation:normotypic hepatocytes
Explanation:
hepatocytes - hepatocyty = komórki w±trobowe (każdy chyba słownik medyczny)
Czy normotypic, czy normotypical - to osobna sprawa.
Selected response from:

Piotr Turski
Poland
Grading comment
Wielkie dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2normotypic hepatocytes
Piotr Turski
2normotypical bepatocytes
leff


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
normotypical bepatocytes


Explanation:
tylko nie pytaj, co to oznacza.

"Calbindin immunolabeled cells could be found in their
normotypical distribution in the granule cell layer "

"CCAAT Enhancer-binding protein â is required
for normal bepatocyte prolifera tion in mice after partial hepatectomy"


    Reference: http://www.blackwell-synergy.com/links/doi/10.1046/j.1471-41...
    Reference: http://www.chinesehepatology.net.cn/public/cjhnet/article/20...
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Natalie: Ale bepatocyty nie istnieja, to sa Hepatocyty
1 hr
  -> bardzo możliwe ;-)

45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
normotypic hepatocytes


Explanation:
hepatocytes - hepatocyty = komórki w±trobowe (każdy chyba słownik medyczny)
Czy normotypic, czy normotypical - to osobna sprawa.

Piotr Turski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 88
Grading comment
Wielkie dzieki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: bardzo mozliwe, że to literówka - ostatecznie 'B' i 'H' są blisko siebie na klawiaturze :-)
12 mins

agree  WaldekP
34 mins

agree  Natalie: Oczywiscie!
1 hr