ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Medical: Health Care

podskorny wylew krwawy

English translation: subcutaneous bruising/ecchymosis

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:podskorny wylew krwawy
English translation:subcutaneous bruising/ecchymosis
Entered by: magdat

10:35 Oct 20, 2004
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / kardiochirurgia
Polish term or phrase: podskorny wylew krwawy
nie wiem czy to to samo co wylew krwi, podejrzewam ze tak, ale na wszelki wypadek pytam
magdat
subcutaneous bruising
Explanation:
albo (subcutaneous) ecchymosis
www.imok.ufl.edu/wild/coyote/pred_id.htm
www.itmonline.org/arts/cupping.htm

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2004-10-20 11:15:12 GMT)
--------------------------------------------------

Ups, zamiast neutral zrobiłem agree poniżej, a opcja [Edit/delete] nie działa...

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-10-20 11:15:51 GMT)
--------------------------------------------------

Ups nr 2. poniżej zrobiło się teraz powyżej, opcja [Edit/delete] dalej nie działa... Sytuacja wymyka się spod kontroli ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 6 mins (2004-10-21 13:42:35 GMT)
--------------------------------------------------

Odpowiadam tutaj p. Natalie bo wygodniej:
1. Bruising bynajmniej nie sugeruje stłuczenia (contusion) ani pobicia (physical abuse, beating).
2. Asker nie podał, że kontekst jest kardiochirurgiczny, niemniej jednak proszę zauważyć, że mechanizm powstania podskórnego wylewu krwawego w wyniku pobicia, uduszenia, powieszenia czy przerwania ciągłości naczynia podczas procedury chirurgicznej (w tym kardiochirurgicznej), jest praktycznie identyczny.
3. Co ma livestock wspólnego z kardiochirurgią? Ano w sumie niewiele poza tym że krowy mają i skórę, i naczynia krwionośne, czyli wyczerpują warunki wystąpienia wylewów podskórnych.
4. Jeśli mowa o linkach, proszę zwrócić uwagę, że \'life-threatening subcutaneous hemorrhage after severe blunt trauma by transcatheter arterial embolization.\' to zagrażający życiu krwotok do tkanki podskórnej.

Inne linki do bruising/ecchymosis, z nie mniejszą ilością naczyń krwionośnych, i bez przemocy na oddziale szpitalnym:
Definicja + foto: http://www.healthcentral.com/mhc/top/003235.cfm
Inne losowe linki:
1. www.ajnr.org/cgi/content/full/22/6/1209
2. www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve& db=PubMed&list_uids=8811149&dopt=Abstract
3. www.safefetus.com/DrugDetail.asp?DrugId=181& TradeName=Indocid&TradeId=2209 - 23k
4. www.ava.com.au/content/avj/may97/320.htm
5. www. pathweb.uchc.edu/eAtlas/Skin/851.htm (foto)


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 59 mins (2004-10-21 14:34:50 GMT)
--------------------------------------------------

O! nawet nie zauważyłem tej kardiochirurgii. Dziękuję za \'podetkanie pod oczy\' ;-). Ale upieram się, że kontekst nie ma tutaj 1rzędnego znaczenia. Czemu? Ano j.w. mechanizm, objawy i nazwa są wspólne dla kilku etiologii. Pozdrawiam.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
dziekuje za wnikliwy opis w obydwu przypadkach, ale w tym kontekscie, narazajac sie natalie, wybieram bruising- ecchymosis, dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3subcutaneous bruisingxxxOTMed
4 +1subcutaneous hemorrhage
Natalie


Discussion entries: 3





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
subcutaneous bruising


Explanation:
albo (subcutaneous) ecchymosis
www.imok.ufl.edu/wild/coyote/pred_id.htm
www.itmonline.org/arts/cupping.htm

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2004-10-20 11:15:12 GMT)
--------------------------------------------------

Ups, zamiast neutral zrobiłem agree poniżej, a opcja [Edit/delete] nie działa...

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-10-20 11:15:51 GMT)
--------------------------------------------------

Ups nr 2. poniżej zrobiło się teraz powyżej, opcja [Edit/delete] dalej nie działa... Sytuacja wymyka się spod kontroli ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 6 mins (2004-10-21 13:42:35 GMT)
--------------------------------------------------

Odpowiadam tutaj p. Natalie bo wygodniej:
1. Bruising bynajmniej nie sugeruje stłuczenia (contusion) ani pobicia (physical abuse, beating).
2. Asker nie podał, że kontekst jest kardiochirurgiczny, niemniej jednak proszę zauważyć, że mechanizm powstania podskórnego wylewu krwawego w wyniku pobicia, uduszenia, powieszenia czy przerwania ciągłości naczynia podczas procedury chirurgicznej (w tym kardiochirurgicznej), jest praktycznie identyczny.
3. Co ma livestock wspólnego z kardiochirurgią? Ano w sumie niewiele poza tym że krowy mają i skórę, i naczynia krwionośne, czyli wyczerpują warunki wystąpienia wylewów podskórnych.
4. Jeśli mowa o linkach, proszę zwrócić uwagę, że \'life-threatening subcutaneous hemorrhage after severe blunt trauma by transcatheter arterial embolization.\' to zagrażający życiu krwotok do tkanki podskórnej.

Inne linki do bruising/ecchymosis, z nie mniejszą ilością naczyń krwionośnych, i bez przemocy na oddziale szpitalnym:
Definicja + foto: http://www.healthcentral.com/mhc/top/003235.cfm
Inne losowe linki:
1. www.ajnr.org/cgi/content/full/22/6/1209
2. www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve& db=PubMed&list_uids=8811149&dopt=Abstract
3. www.safefetus.com/DrugDetail.asp?DrugId=181& TradeName=Indocid&TradeId=2209 - 23k
4. www.ava.com.au/content/avj/may97/320.htm
5. www. pathweb.uchc.edu/eAtlas/Skin/851.htm (foto)


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 59 mins (2004-10-21 14:34:50 GMT)
--------------------------------------------------

O! nawet nie zauważyłem tej kardiochirurgii. Dziękuję za \'podetkanie pod oczy\' ;-). Ale upieram się, że kontekst nie ma tutaj 1rzędnego znaczenia. Czemu? Ano j.w. mechanizm, objawy i nazwa są wspólne dla kilku etiologii. Pozdrawiam.

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 168
Grading comment
dziekuje za wnikliwy opis w obydwu przypadkach, ale w tym kontekscie, narazajac sie natalie, wybieram bruising- ecchymosis, dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewa Latecka
4 hrs

agree  Anna Tomashevskaya
7 hrs

agree  Natalie: Dzieki;temat pytania "Medical: Health Care - kardiochirurgia"|||W zaleznosci od stopnia krwawienia moze byc wszystko :-)
1 day1 hr
  -> zob. odp. powyżej

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
subcutaneous hemorrhage


Explanation:
Treatment of life-threatening subcutaneous hemorrhage
after severe blunt trauma by transcatheter arterial embolization. ...
www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve& db=PubMed&list_uids=11988672&dopt=Abstract

Abstract: Transillumination of bite mark evidence is a technique whereby the presence of subcutaneous hemorrhage can be visualized ...
journalsip.astm.org/jofs/PAGES/866.htm

... Callus formation, Subcutaneous hemorrhage. ... A subcutaneous hemorrhage may form and eventually the skin breaks down forming an ulcer. ...
npgibson.com/classes/diabetes/DiabeticFoot.htm



--------------------------------------------------
Note added at 2 days 12 mins (2004-10-22 10:48:06 GMT)
--------------------------------------------------

Dzieki za kontekst! No to moze byc i \"hemorrhages\" (wieksze), i ecchymosis/bruises (przewaznie w miejscu iniekcji) jako efekt uboczny Fraxiparine(=nadroparin):

Major bleeding complications were defined as clinically manifest hemorrhages that caused a fall in hemoglobin of 1.2 mmol/L (2 g/dL) or more; retroperitoneal or intraocular hemorrhages; and hemorrhages that required transfusion or surgery. All other bleeding was considered minor.
stroke.ahajournals.org/cgi/content/full/30/3/484

... and overdosage may theoretically result in bleeding. ... M r = 4200 kDa; nadroparin (Fraxiparine ® ) M r ... Side effects : hemorrhages, treated with protamine sulfate ...
xoomer.virgilio.it/medicine/drugsblood.html

.. was, however, an increased risk of major hemorrhages in the 14-day nadroparin group, when ... enoxaparin group was primarily due to injection site ecchymosis. ...
content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=ShowFulltext& ProduktNr=223832&Ausgabe=224715&am...


Natalie
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxOTMed: za pozwoleniem, ale nie. Hemorrhage to silne krwawienie, niektórzy definiują to jako zgrażające życiu krwawienie. A 'wylew krwawy'/'duże podbiegnięcie krwawe' to - wbrew dramatycznej nazwie - najczęściej siniak pod skórą
27 mins