ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

stawy piszczelowo-strzałkowe dalszy i bliższy

English translation: proximal and distal tibio-fibular joints a. syndesmosis*

20:52 Apr 25, 2005
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: stawy piszczelowo-strzałkowe dalszy i bliższy
czy może być 'distal & proximal tibia and fibular joints'
Marek Daroszewski (MrMarDar)
English translation:proximal and distal tibio-fibular joints a. syndesmosis*
Explanation:
np. bjsm.bmjjournals.com/cgi/content/full/37/4/366
tibial and fibular to dwa stawy - piszczelowy i strzałkowy, a tutaj chodzi o jeden - staw, a ściślej mówiąc więzozrost piszczelowo strzałkowy.
*Dlatego jeśli jest możliwość 'poprawienia' oryginału byłbym za syndesmosis.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 34 mins (2005-04-25 22:26:55 GMT)
--------------------------------------------------

pomyłka - jeśli opcja z więzozrostem, konieczna l. mnoga czyli syndesmoses
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dziękuję! Oryginału poprawić nie można (tłum. przys.), ale zrobię przypis.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5proximal and distal tibio-fibular joints a. syndesmosis*xxxOTMed
4distal / proximal tibial-fibular joint
ZenonStyczyrz


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stawy piszczelowo-strzałkowe dalszy i bliższy
distal / proximal tibial-fibular joint


Explanation:
Słomski

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2005-04-25 21:09:01 GMT)
--------------------------------------------------

tutaj jako joints oczywiście

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 151

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
stawy piszczelowo-strzałkowe dalszy i bliższy
proximal and distal tibio-fibular joints a. syndesmosis*


Explanation:
np. bjsm.bmjjournals.com/cgi/content/full/37/4/366
tibial and fibular to dwa stawy - piszczelowy i strzałkowy, a tutaj chodzi o jeden - staw, a ściślej mówiąc więzozrost piszczelowo strzałkowy.
*Dlatego jeśli jest możliwość 'poprawienia' oryginału byłbym za syndesmosis.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 34 mins (2005-04-25 22:26:55 GMT)
--------------------------------------------------

pomyłka - jeśli opcja z więzozrostem, konieczna l. mnoga czyli syndesmoses

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1542
Grading comment
Dziękuję! Oryginału poprawić nie można (tłum. przys.), ale zrobię przypis.