KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

wzdęcia brzucha

English translation: flatulence, flatulency


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wzdęcie brzucha
English translation:flatulence, flatulency
Entered by: Anna Bittner

10:54 May 17, 2005
Polish to English translations [PRO]
Medical (general) / Cholelithiasis
Polish term or phrase: wzdęcia brzucha
W znacznym odsetku przypadków kamica przebiega bezobjawowo. U dość licznej grupy chorych występują objawy, mogące kamicę żółciową sugerować. Są to objawy nieswoiste, takie jak: wzdęcia brzucha, uczucie pełności w nadbrzuszu, głównie po spożyciu posiłku, puste odbijanie.
xxxKJS
flatulence
Explanation:
Oxford
Selected response from:

Anna Bittner
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2flatulence
Anna Bittner
4 +1flatulency
*eva*
4bloating
Hanna Burdon


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wzdęcia brzucha
flatulence


Explanation:
Oxford

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxOTMed
46 mins

agree  leff
1 hr

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wzdęcia brzucha
flatulency


Explanation:
Definition: [n] a state of excessive gas in the alimentary canal

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 63

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: Webster równorzędnie traktuje obie formy: flatulency i flatulence
1 hr

3483 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bloating


Explanation:
Co to jest wzdęcie?

Wzdęcie jest pojęciem trudnym do zdefiniowania. Pacjenci opisują je najczęściej jako powiększenie obwodu brzucha i często odnoszą wrażenie, że zależy ono od zwiększonej ilości gazów w przewodzie pokarmowym (zobacz: Gazy).

Najczęściej jednak wzdęcie to subiektywne odczucie, nie znajdujące obiektywnego potwierdzenia w precyzyjnej ocenie objętości gazów jelitowych. Problem polega tu na zaburzeniu czucia trzewnego i motoryki jelit, co należy do obrazu zespołu zaburzeń czynnościowych.

Zaburzenia czucia trzewnego można najprościej określić jako odczuwanie dyskomfortu czy bólu pod wpływem prawidłowej objętości gazów w jelitach, która przez zdrowych jest dobrze tolerowana.

http://gastrologia.mp.pl/objawy/show.html?id=50663

Hanna Burdon
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 16