ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

MORF-HGB

English translation: Morfologia - poziom hemeoglobiny

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:MORF-HGB
English translation:Morfologia - poziom hemeoglobiny
Entered by: Hania Pietrzyk

09:36 Jan 11, 2007
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: MORF-HGB
WBC=9,00K/µL
RBC=5,62H M/µL [4,00-5,50];
MORF-HGB=16,1 g/dl [14,0-18,0];
HCT=47,0% [40-54];
MCV=83,6 fL [80-94];
Hania Pietrzyk
France
Morfologia - poziom hemeoglobiny
Explanation:
MORF - morfologia krwi obwodowej
HGB - hemoglobina
16,1 g/dl - poziom hemoglobiny w badanej krwi
14-18 g/dl - zakres prawidłowych wartości dla mężczyzny

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2007-01-11 09:51:21 GMT)
--------------------------------------------------

wartości referencyjne dla kobiet 12-16g/dl

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2007-01-18 18:10:39 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

To ja bardzo dziękuję Pani Haniu :)) Pozdrawiam - Kamilla (Kamishka)
Selected response from:

Kamishka
Grading comment
najbardziej mi pomoglo :), b. dziekuje
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1CBC/Hb
Jakub Szacki
5HGB
Michal Berski
5 -1Morfologia - poziom hemeoglobinyKamishka
4 -1serum hemoglobin
smerfetka1


Discussion entries: 3





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
CBC/Hb


Explanation:
CBC - complete blood count

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2007-01-11 09:57:49 GMT)
--------------------------------------------------

ww.diagnose-me.com/treat/T295926.html

Jakub Szacki
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 53

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Gordon Ph.D.
4 mins

neutral  Michal Berski: Hb to owszem jest hemoglobina, ale w analityce medycznej przyjeło sie uzywać HGB // A akurat ten link odnosi się do hemoglobiny płodowej// ponadto CBC to wersja US, w UK uzywa się FBC (full BC)
8 mins
  -> zdawało mi się, że w Wlk. Brutanii mówi się po ang. www.patient.co.uk/leaflets/hb_f_-_hemoglobin_f.htm

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
HGB


Explanation:
Powinno być tak:
Blood count (czyli morfologia)
WBC -
RBC -
HGB -
itd.
aha, i po angielsku litr wyraża się duża literą, czyli mL, dL itp.


Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1443

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jakub Szacki: haemoglobin + Hgb + siye:.uk 144. haemoglobin + Hb + site:.uk = 23200
12 mins
  -> w zasadzie tak, ale we wszystkich anglojęzycznych dokumentach medycznych, jakie miałemw reku zawsze jest HGB - tak sie przyjeło w analityce medycznej

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
serum hemoglobin


Explanation:
Hemoglobin/haemoglobin, w skrocie Hgb lub Hb
Complete Blood Count - badanie morfologii krwi


    Reference: http://health.allrefer.com/health/test.html
    Reference: http://www.proz.com/kudoz/837372
smerfetka1
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 81

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: to by znaczyło: stężenie hemoglobiny w surowicy, a to wykracza poza morfologie krwi
2 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Morfologia - poziom hemeoglobiny


Explanation:
MORF - morfologia krwi obwodowej
HGB - hemoglobina
16,1 g/dl - poziom hemoglobiny w badanej krwi
14-18 g/dl - zakres prawidłowych wartości dla mężczyzny

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2007-01-11 09:51:21 GMT)
--------------------------------------------------

wartości referencyjne dla kobiet 12-16g/dl

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2007-01-18 18:10:39 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

To ja bardzo dziękuję Pani Haniu :)) Pozdrawiam - Kamilla (Kamishka)

Kamishka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3
Grading comment
najbardziej mi pomoglo :), b. dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: miało być na angielski
13 mins