KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

małoinwazyjna

English translation: low/little invasive


19:09 Mar 6, 2008
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / diagnosis
Polish term or phrase: małoinwazyjna
małoinwazyjna metoda diagnostyczna
Allda
English translation:low/little invasive
Explanation:
alternatywnie

--------------------------------------------------
Note added at   12 godz. (2008-03-07 07:27:41 GMT)
--------------------------------------------------

Z faktami się nie dyskutuje, tj. z 2.3 mln trafień, choć z tym też trzeba uważać. Nie miałem więc zamiaru podważać poprawności tłumaczenia "minimally". Chciałem tylko stwierdzić, że możliwe jest też tłumaczenie inne (napisałem dlatego "alternatywnie" i niski stopień pewności), które choć dużo mniej rozpowszechnione pojawia się w wielu pracach naukowych i jest bardziej logiczne, i jeśli np. ktoś zrobi badania porównujące inwazyjność metod i będzie potrzebował wskazać najmniej inwazyjną spośród małoinwazyjnych metod, to może okazać się, że to nie tylko subtelność językowa (tak jak w http://tinyurl.com/25za9b w zdaniu "We carried out...").
Selected response from:

Scherzando
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5minimally invasive
Tomasz Poplawski
2low/little invasive
Scherzando


Discussion entries: 4





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
minimally invasive


Explanation:
http://tinyurl.com/25aw5y

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 234

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Baka
1 hr

agree  legato
1 hr

agree  Michal Berski
4 hrs

agree  Bubz
6 hrs

agree  literary
2127 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
low/little invasive


Explanation:
alternatywnie

--------------------------------------------------
Note added at   12 godz. (2008-03-07 07:27:41 GMT)
--------------------------------------------------

Z faktami się nie dyskutuje, tj. z 2.3 mln trafień, choć z tym też trzeba uważać. Nie miałem więc zamiaru podważać poprawności tłumaczenia "minimally". Chciałem tylko stwierdzić, że możliwe jest też tłumaczenie inne (napisałem dlatego "alternatywnie" i niski stopień pewności), które choć dużo mniej rozpowszechnione pojawia się w wielu pracach naukowych i jest bardziej logiczne, i jeśli np. ktoś zrobi badania porównujące inwazyjność metod i będzie potrzebował wskazać najmniej inwazyjną spośród małoinwazyjnych metod, to może okazać się, że to nie tylko subtelność językowa (tak jak w http://tinyurl.com/25za9b w zdaniu "We carried out...").


    Reference: http://tinyurl.com/2hmoxm
    Reference: http://tinyurl.com/yr6mhe
Scherzando
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 95

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tomasz Poplawski: Google nie jest wyrocznią, ale kiedy widzę 2,3 mln wystąpień mego terminu (który znam również z pierwszej ręki z tutejszych szpitali), w porównaniu z 3 tysiacami łącznie obydwu Twoich terminów, wydaje mi się to dość mocnym argumentem. A Tobie?
4 mins
  -> Oczywiście Google przemawia za "minimally', też to sprawdziłem zanim dałem swoją odpowiedź. Tyle że "minimally" jest mało logiczne (co w takim razie należałoby przetłumaczyć minimally logical :). No bo ile może być minimalnie inwazyjnych metod np.