KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

szpik średniobogatokomórkowy

English translation: normal bone marrow cellularity


06:08 Mar 11, 2008
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / hematologia
Polish term or phrase: szpik średniobogatokomórkowy
w leczeniu ostrej białaczki szpikowej
Tomasz Poplawski
English translation:normal bone marrow cellularity
Explanation:
jak dla mnie to jest znaczy właśnie tyle; średniobogatocośtam to raczej znaczy "normalnie" lub "przeciętnie" bogaty w coś, a nie nadmiernie bogaty

--------------------------------------------------
Note added at   4 godz. (2008-03-11 10:51:25 GMT)
--------------------------------------------------

albo "average"

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2008-03-11 12:08:56 GMT)
--------------------------------------------------

w każdym razie nie ma podstaw do "hyper"
Selected response from:

Brzozajabrzoza
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3normo/hypercellular bone marrowJacekPlacek1970
2 +1normal bone marrow cellularity
Brzozajabrzoza


Discussion entries: 2





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
normal bone marrow cellularity


Explanation:
jak dla mnie to jest znaczy właśnie tyle; średniobogatocośtam to raczej znaczy "normalnie" lub "przeciętnie" bogaty w coś, a nie nadmiernie bogaty

--------------------------------------------------
Note added at   4 godz. (2008-03-11 10:51:25 GMT)
--------------------------------------------------

albo "average"

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2008-03-11 12:08:56 GMT)
--------------------------------------------------

w każdym razie nie ma podstaw do "hyper"

Brzozajabrzoza
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 228
Notes to answerer
Asker: Czuję się trochę winny tego zamieszania, owszem, przed leczeniem blastów było co niemiara; potem sytuacja się jakby ustabilizowała i szpik był jak w pytaniu; wkrótce potem gwałtownie pogorszyła się


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Scherzando: Wg http://tinyurl.com/39hm22 szpik jest "średnio bogatokomórkowy", "średniokomórkowy" i "bogatokomórkowy", przy czym "średnio bogatokomórkowy" to to samo co "średniokomórkowy". Nomenklatura tutaj jest chyba ubogospójna :)
1 hr
  -> może być i "moderately cellular", jak najabrdziej, chociaż dość słabo się gugluje w odniesieniu do szpiku; to drugie przetłumaczyłbym "o umiarkowanie zwiększonej komórkowości (liczbie komórek)"

disagree  Michal Berski: przy białaczce szpikowej szpik nie jest normalny, takie tłumaczenie sugeruje, że jest wszysko jest w porządku//Leczenie nie było skuteczne
12 hrs
  -> po leczeniu może (i ma) być normalny, a przed leczeniem AML na pewno nie jest w żaden sposób "średnio....(whatever)" tylko maksymalnie zapchany blastami do granic możliwości

agree  clairee: IV Białaczki, kryteria remisji całkowitej: http://209.85.229.132/search?q=cache:_YDoLxsvYOYJ:www.umwb.e...
381 days

632 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
normo/hypercellular bone marrow


Explanation:
W sieci jest całkiem sporo publikacji naukowych używających tego określenia.

JacekPlacek1970
Native speaker of: Native in PolishPolish