ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

wszczep (nowotworowy)

English translation: metastasis

10:41 Aug 28, 2013
Polish to English translations [PRO]
Medical (general)
Polish term or phrase: wszczep (nowotworowy)
Jeżeli po otwarciu jamy brzusznej stwierdza się wyższy stopień zaawansowania guza o granicznej złośliwości (np. wszczepy nowotworowe w otrzewnej ściennej) należy usunąć macicę wraz z przydatkami.

Czy to będą metastases? A może infiltration?
Ka De
English translation:metastasis
Explanation:
KLASYFIKACJA KLINICZNA WG. FIGO

Ia – jeden jajnik, torebka nieprzerwana
Ib – dwa jajniki, torebki nieprzerwane
Ic – pęknięta torebka guza
IIa – nacieczenie albo przerzuty do macicy i/lub jajowodów
IIb – zajęcie innych tkanek miednicy mniejszej
IIc – jw. + pęknięta torebka, lub wodobrzusze, lub dodatni rozmaz z otrzewnej
IIIa – jw. + mikrowszczepy na powierzchni otrzewnej, węzły chłonne wolne
IIIb – jw. + wszczepy < 2 cm, węzły chłonne wolne
IIIc – jw. + wszczepy > 2 cm, przerzuty do węzłów chłonnych pozaotrzewnowych i/lub pachwinowych

IV – jw. + przerzuty odległe

http://goo.gl/k18rGm - page 43

--------------

FIGO Stage Classification for Ovarian Cancer

[cut]

STAGE 3 – The tumour involves one or both ovaries with microscopically confirmed peritoneal metastasis outside the pelvis and/or regional lymph node metastasis.
Includes liver capsule metastasis.
3A
Microscopic peritoneal metastasis beyond the pelvis
3B
Microscopic peritoneal metastasis beyond the pelvis 2 cm or less in greatest dimension
3C
Microscopic peritoneal metastasis beyond the pelvis more than 2 cm in greatest dimension and/or regional lymph nodes metastasis

http://www.targetovariancancer.org.uk/page.asp?section=131.....
Selected response from:

geopiet
Grading comment
Dziękuję :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3metastasis
geopiet
3port site metastases
Greg Burzynski


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
port site metastases


Explanation:
Podejrzewam, że chodzi o to. Są to ogniska nowotworowe powstające w bliznach po operacjach laparoskopowych


    Reference: http://www.termedia.pl/Journal/-3/pdf-678-1?filename=Wszczep...
Greg Burzynski
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 74
Notes to answerer
Asker: Raczej nie port-site bo nie ma żadnego odniesienia do operacji laparoskopowej.


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
metastasis


Explanation:
KLASYFIKACJA KLINICZNA WG. FIGO

Ia – jeden jajnik, torebka nieprzerwana
Ib – dwa jajniki, torebki nieprzerwane
Ic – pęknięta torebka guza
IIa – nacieczenie albo przerzuty do macicy i/lub jajowodów
IIb – zajęcie innych tkanek miednicy mniejszej
IIc – jw. + pęknięta torebka, lub wodobrzusze, lub dodatni rozmaz z otrzewnej
IIIa – jw. + mikrowszczepy na powierzchni otrzewnej, węzły chłonne wolne
IIIb – jw. + wszczepy < 2 cm, węzły chłonne wolne
IIIc – jw. + wszczepy > 2 cm, przerzuty do węzłów chłonnych pozaotrzewnowych i/lub pachwinowych

IV – jw. + przerzuty odległe

http://goo.gl/k18rGm - page 43

--------------

FIGO Stage Classification for Ovarian Cancer

[cut]

STAGE 3 – The tumour involves one or both ovaries with microscopically confirmed peritoneal metastasis outside the pelvis and/or regional lymph node metastasis.
Includes liver capsule metastasis.
3A
Microscopic peritoneal metastasis beyond the pelvis
3B
Microscopic peritoneal metastasis beyond the pelvis 2 cm or less in greatest dimension
3C
Microscopic peritoneal metastasis beyond the pelvis more than 2 cm in greatest dimension and/or regional lymph nodes metastasis

http://www.targetovariancancer.org.uk/page.asp?section=131.....

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 169
Grading comment
Dziękuję :)