ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

embol

English translation: meaningless sound; meaningless word

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:embol
English translation:meaningless sound; meaningless word
Entered by: Polangmar

20:27 Oct 26, 2013
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Speech Therapy / Aphasia
Polish term or phrase: embol
Opinia logopedyczna pacjentki po przebytym udarze niedokrwiennym struktur ciemieniowych lewej półkuli mózgu.

Pani Janina mówi mało, pojawia się u niej embol, "wodkat, wodkat".

Wiem, oczywiście, co znaczy, ale może jakiś czujny fachowiec zna dokładny odpowiednik.

Dziękuję za pomoc.
Dariusz Saczuk
United States
meaningless sound
Explanation:
ew. meaningless word

Jeśli nie znajdzie się fachowy odpowiednik (zastanawiałem się nad "babble", ale słabo się potwierdza w sieci), to proponuję opisowo według znaczenia.

...wydaje stereotypowe dźwięki nie mające znaczenia, tzw. embole.
Embole pozbawione są semantyki (znaczenia) same w sobie i w...
http://tinyurl.com/qyodaj7
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3meaningless soundPolangmar
1stammering / stutteringJoanna Modzelewska-Jankowiak


Discussion entries: 5





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
stammering / stuttering


Explanation:
Bynajmniej nie jestem czujnym fachowcem, ale być może o to chodzi tutaj?.... Confidence level: I am guessing :-)

Joanna Modzelewska-Jankowiak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
meaningless sound


Explanation:
ew. meaningless word

Jeśli nie znajdzie się fachowy odpowiednik (zastanawiałem się nad "babble", ale słabo się potwierdza w sieci), to proponuję opisowo według znaczenia.

...wydaje stereotypowe dźwięki nie mające znaczenia, tzw. embole.
Embole pozbawione są semantyki (znaczenia) same w sobie i w...
http://tinyurl.com/qyodaj7

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1464
Grading comment
Thanks.