KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

końcówki do pulowania

English translation: pooling tips


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:końcówki do pulowania
English translation:pooling tips
Entered by: Pawel Bartoszewicz

18:51 Dec 9, 2004
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Blood tests
Polish term or phrase: końcówki do pulowania
Fragment poniżej pochodzi z Zaproszenia do negocjacji
Przedmiot zamówienia: zakup i dostawa odczynników medycznych do jednoczesnego wykrywania RNA-HCV, DNA-HBV i RNA-HIV w puli osocza składającej się z 24 donacji (...)

Cena odczynników wraz z wymaganymi materiałami zużywalnymi koniecznymi do zwolnienia jednej donacji. W koszt zwolnienia nie wlicza się końcówek do pulowania oraz płytek archiwizacyjnych.
Pawel Bartoszewicz
pooling tips
Explanation:
- pulowanie to łączenie kilku próbek w jedną... (pooling)
- końcówka to w analityce "tip"
ergo: "pooling tips"
Selected response from:

Pawel Baka
Poland
Grading comment
Dziękuje obu panom! Co za synchronizacja!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2pooling tips
Piotr Sawiec
2pooling tips
Pawel Baka


Discussion entries: 2





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
końcówki do pulowania
pooling tips


Explanation:
- pulowanie to łączenie kilku próbek w jedną... (pooling)
- końcówka to w analityce "tip"
ergo: "pooling tips"

Pawel Baka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 885
Grading comment
Dziękuje obu panom! Co za synchronizacja!

26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
końcówki do pulowania
pooling tips


Explanation:
pulowanie to taki "odangielski" neologizm a więc, będzie pooling
końcówki - poszukując co nieco na temat tej metody widzę, że chodzi w niej o PCR połączonych próbek osocza, ok. 250 mikrolitrów objętości. Pewnie do tego używa się pipet laboratoryjnych, a końcówki do pipet laboratoryjnych to "tips", stąd moja propozycja. W googlu znajdziesz glównie odnośniki do napiwków :-)

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-12-09 19:32:09 GMT)
--------------------------------------------------

Paweł, chyba się nam zegarki zsynchronizowały :-)

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 777