KudoZ home » Polish to English » Metallurgy / Casting

zwałka

English translation: dumping / dump


11:54 Feb 20, 2005
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting / metallurgy
Polish term or phrase: zwałka
zwałka (przypuszczam, że chodzi o pryzmę) koncentratów
oxford
English translation:dumping / dump
Explanation:
daje podwojnie, bo nie widze zdania

... Duisburg images of casthouse and slag dumping added 09/12/2003 Fire-Tour Danger:
boiling iron and red-hot coke dumping slag at DK added 09/02/2003 power plants ...
www.hfinster.de/StahlArt2/Updates-en.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 2 mins (2005-02-20 12:56:58 GMT)
--------------------------------------------------

heap

jednak

jest to inaczej hałda :-)
Ale ludzie i tak przychodzili. Było im łatwiej dostać się na nowa hałdę niż na star±: zwałka była poza terenem kombinatu. Koledzy Matuszczyka zabierali z domu kilofy, wózki, młotki i szli szukać skarbów. Jak kto¶ długo szukał, to znalazł, a potem sprzedał. Co znalazł? Sto kilo złomu. Komu sprzedał? Hucie.
http://www.zyciekrakowa.pl/nowahuta/index2.php?option=conten...

ale dumping tez sie nie wyrzekam - jesli w tekscie byloby cos o dumpingowaniu :-) czyli czasownikowo :-)
za wiedz± górnicz±

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 22 mins (2005-02-20 13:16:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://technology.infomine.com/hydrometmine/papers/JSorenson...
mamy heap
pile rzeczywiscie jest :-)
Selected response from:

bartek
Grading comment
Dziękuję, wprawdzie nie całkiem o to chodziło, ale bardzo się Pani zaangażowała w pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1dumping / dump
bartek
4coke wharfA.G.


Discussion entries: 1





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zwałka
dumping / dump


Explanation:
daje podwojnie, bo nie widze zdania

... Duisburg images of casthouse and slag dumping added 09/12/2003 Fire-Tour Danger:
boiling iron and red-hot coke dumping slag at DK added 09/02/2003 power plants ...
www.hfinster.de/StahlArt2/Updates-en.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 2 mins (2005-02-20 12:56:58 GMT)
--------------------------------------------------

heap

jednak

jest to inaczej hałda :-)
Ale ludzie i tak przychodzili. Było im łatwiej dostać się na nowa hałdę niż na star±: zwałka była poza terenem kombinatu. Koledzy Matuszczyka zabierali z domu kilofy, wózki, młotki i szli szukać skarbów. Jak kto¶ długo szukał, to znalazł, a potem sprzedał. Co znalazł? Sto kilo złomu. Komu sprzedał? Hucie.
http://www.zyciekrakowa.pl/nowahuta/index2.php?option=conten...

ale dumping tez sie nie wyrzekam - jesli w tekscie byloby cos o dumpingowaniu :-) czyli czasownikowo :-)
za wiedz± górnicz±

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 22 mins (2005-02-20 13:16:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://technology.infomine.com/hydrometmine/papers/JSorenson...
mamy heap
pile rzeczywiscie jest :-)

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 66
Grading comment
Dziękuję, wprawdzie nie całkiem o to chodziło, ale bardzo się Pani zaangażowała w pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.: jesli to koncowe składowisko (storage pile)
1 day2 hrs

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zwałka
coke wharf


Explanation:
Jesli to miejsce, do którego zrzucany jest koks po wypaleniu.

... opening the door to drain only water at the quench station and for later opening the grate to discharge the quenched coke at the coke wharf...
www.freepatentsonline.com/4010695.html - 29k - Kopia - Podobne strony

A.G.
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52
Grading comment
Dziękuję za pomoc, ale chodziło o miejsce, gdzie zrzuca się koncentraty zanim trafią do miejsc, gdzi się je dalej przetwarza.
The asker has declined this answer
Comment: Dziękuję za pomoc, ale chodziło o miejsce, gdzie zrzuca się koncentraty zanim trafią do miejsc, gdzi się je dalej przetwarza.