KudoZ home » Polish to English » Other

lekarz specjalista w zakresie chirurgii ogólnej

English translation: board-certified (general) surgeon


12:42 Mar 23, 2007
Polish to English translations [PRO]
Other
Polish term or phrase: lekarz specjalista w zakresie chirurgii ogólnej
tłumaczyłem jako
physician specializing in general surgery.

Klient zakwestionował mi to tłumaczenie twierdząc, że sugeruje ono, że jest on jeszcze w trakcie specjalizacji, a nie, że uzyskał stopień. Podał też swoją wersję, której na razie nie chcę przytaczać. Czekam na opinie, ew. na bardziej adekwatne wersje tłumaczenia
ZenonStyczyrz
English translation:board-certified (general) surgeon
Explanation:
jeżeli koniecznie chce podkreślić, że jest specjalistą chirurgiem po egzaminie to proponuję tak.
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1board-certified (general) surgeon
Piotr Sawiec
3General surgeon specialist
marzena l
3general surgeonMarek Daroszewski (MrMarDar)


Discussion entries: 2





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
general surgeon


Explanation:
dynamicznie taki będzie najprawdopodobniej odpowiednik, zważywszy, że nie podajesz czy to rynek USA, UK, RPA, Australia, etc.

http://www.moncrief.amedd.army.mil/whatsurg.htm

tutaj masz opisy w UK
http://www.rcseng.ac.uk/patient_information/publications/who...
z których wynika, że to Fellow of the Royal College of Surgeons (ale jeśli to Polak to raczej nie będzie ani 'Fellow' ani 'of Royal'), czyli FRCS, więc możesz dać jakiś przypis czy wytłumaczenie, że jemu odpowiada

HTH





Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 322

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
board-certified (general) surgeon


Explanation:
jeżeli koniecznie chce podkreślić, że jest specjalistą chirurgiem po egzaminie to proponuję tak.

Piotr Sawiec
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
7 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
General surgeon specialist


Explanation:
Nie jestem pewna, ale zdaje się, że funkcjonuje. Może lekarz się wypowie?


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22general+surgeon+speci...
    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22surgeon+specialist%22...
marzena l
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16