KudoZ home » Polish to English » Other

Rejonowe Gospodarstwo Pomocnicze

English translation: (regional) auxiliary enterprise


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Rejonowe Gospodarstwo Pomocnicze
English translation:(regional) auxiliary enterprise
Entered by: Kasia Trzcińska-Draper

15:00 May 12, 2002
Polish to English translations [PRO]
Polish term or phrase: Rejonowe Gospodarstwo Pomocnicze
Po wykonaniu robót budowlano-montażowych na trasie kolektorów kanalizacji sanitarnej odtworzyć urz±dzenia melioracyjne (sieć drenarsk±), zgodnie Decyzjami Rejonowego Gospodarstwa Pomocniczego przy ¦l±skim Zarz±dzie Melioracji i Urz±dzeń Wodnych, Inspektorat w Pszczynie
big_fish
(regional) auxiliary enterprise
Explanation:
...according to the decisions made by the regional auxiliary enterprise of...

Wiem, ze "auxiliary enterprises" istnieja na przyklad przy uniwersytetach, ale chyba nie tylko.
Por.:
http://www.capitol.state.tx.us/statutes/go/go225200.html

oraz:
http://www.give.org/reports/usa.asp
"Other expenses refers to USA's auxiliary enterprise, O'Neill Marketing Company (OMC), and all of OMC's expenses directly associated with list brokerage and management services."

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/style/longterm/movies/v...
"Released as a cautionary fable by the newly formed Excalibur Films (an auxiliary enterprise created by Miramax), the movie aspires to give you the quasi-objective lowdown on America's Nihilistic Youth."
Selected response from:

Kasia Trzcińska-Draper
Grading comment
Dzięki!
Krzysztof
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4w ramach pomocyAgnieszka Szotek
4(regional) auxiliary enterprise
Kasia Trzcińska-Draper
4Regional Assistance Authority/ManagementMiroslaw Owinski
4regional subsidiary branch
maciejm


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
regional subsidiary branch


Explanation:
w sumie to "gospodarstwo" to chyba "oddział", czy "wydział" więc może tak.


Jinan Branch of the Huaxia Bank is a provincial-level regional subsidiary branch
established in December 1996. Upon its formal establishment, the Jinan Branch ...
money.cnn.com/services/tickerheadlines/prn/ en-nytu015.P1.04082002160928.28359.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-12 23:08:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Może idąc za sugestią Aggie dodać \"autonomous\"?

maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1491

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Agnieszka Szotek: GOSPODARSTWA POMOCNICZE – wyodrębnione z jednostki budżetowej pod względem organizacyjnym i finansowym przejmują cześć jej podstawowej działalności lub działalności ubocznej. Ich istotą jest to, że pokrywają koszty swojej działalności z wł przychod.
2 hrs
  -> no dobrze, ale czy można to nazwać "oddział", czy nie?

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Regional Assistance Authority/Management


Explanation:
http://www.search.nsw.gov.au/search_results.asp?SEARCH_FLAG=...

Miroslaw Owinski
PRO pts in pair: 26

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  maciejm: Pomocniczy to w tym wypadku "wyodrębniony z jednostki nadrzednej" M.M.
4 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(regional) auxiliary enterprise


Explanation:
...according to the decisions made by the regional auxiliary enterprise of...

Wiem, ze "auxiliary enterprises" istnieja na przyklad przy uniwersytetach, ale chyba nie tylko.
Por.:
http://www.capitol.state.tx.us/statutes/go/go225200.html

oraz:
http://www.give.org/reports/usa.asp
"Other expenses refers to USA's auxiliary enterprise, O'Neill Marketing Company (OMC), and all of OMC's expenses directly associated with list brokerage and management services."

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/style/longterm/movies/v...
"Released as a cautionary fable by the newly formed Excalibur Films (an auxiliary enterprise created by Miramax), the movie aspires to give you the quasi-objective lowdown on America's Nihilistic Youth."


Kasia Trzcińska-Draper
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 202
Grading comment
Dzięki!
Krzysztof

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
w ramach pomocy


Explanation:
np. gospodarstwem pomocniczym Kancelarii Sejmu jest Zakład Poligraficzny ten co wydaje dzienniki ustaw i monitory. Gospodarstwo pomocnicze wynika z prawa o finansach publicznych.

FORMY ORGANIZACYJNE BUDŻETU:
m.in. - JEDNOSTKI BUDŻETOWE - jednostka budżetowa to takie jednostki organizacyjne, które pokrywają swoje wydatki bezpośrednio z budżetu a pobrane dochody odprowadzają na rachunek odpowiedniego budżetu: np.
sąd, jednostka wojskowa, szkoły, urzędy administracyjne; podstawą ich działania są plany finansowe, które muszą być zbieżne z budżetem, który finansuje daną jednostkę. Powiązane są z budżetem na zasadzie brutto (całym saldem). Jednostka sporządza plan na okres jednego roku i musi przyznane środki wydatkować w tym roku (w razie nie spożytkowania środki wracają do zasobów). Nie ma prawa do zaciągania kredytu. Formy występujące przy jednostce:
1. GOSPODARSTWA POMOCNICZE – wyodrębnione z jednostki budżetowej pod względem organizacyjnym i finansowym przejmują cześć jej podstawowej działalności lub działalności ubocznej. Ich istotą jest to, że pokrywają koszty swojej działalności z uzyskanych przychodów własnych, nie mogą być deficytowe, mogą otrzymywać dotacje podmiotowe i dotacje na pierwsze wyposażenie w środki obrotowe. Plan roczny (wszystkie wydatki + przychody) gospodarstwa pomocniczego ustalany jest w ramach planu jednostki budżetowej, np.:
* KANCELARIA SEJMU: zakład poligraficzny kancelarii sejmu (działalność gospodarcza)
2. środki specjalne ...

Próbowałam znaleźć ich nazwę, ale z jakiegoś powodu rozrywa mi połączenie internetowe co kilka minut.

Sorry!

Agnieszka Szotek
PRO pts in pair: 43