KudoZ home » Polish to English » Other

podmiotowość

English translation: tu: recognition


20:22 Sep 14, 2007
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Other
Polish term or phrase: podmiotowość
Uznanie kapitału społecznego budowanego na podmiotowości wspólnot obywatelskich i lokalnych więzi społecznych.
(zasady państwa typu workfare)
KaHa
English translation:tu: recognition
Explanation:
Zastanawiałem się długo nad odpowiedzią Maćka, która nie przemawiała do mnie, a nie byłem pewien, dlaczego. "Subjectivity" wydaje mi się tu jednak zbyt dwuznaczne, wręcz mylące. To drugie znaczenie, "Moodily introspective" (patrz: http://tinyurl.com/yoycwo) jest jednak bardzo żywe;
moja hipoteza: zdanie oryginału jest nieco eliptyczne; powinno być "uznanie podmiotowości" - uznanie ich za istotnych, niezależnych uczestników procesu politycznego; stąd moja propozycja, do której ew. można dodać "of voice", "of importance" czy coś w tym rodzaju
Selected response from:

Tomasz Poplawski
Grading comment
Wyjątkowo pomocne, naprawdę bardzo, bardzo dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3tu: recognition
Tomasz Poplawski
3subjectivity
Maciek Drobka


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
subjectivity


Explanation:
Po prostu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Subjectivity
(trzecia definicja, w akapicie 'In social sciences...')

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 415

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
tu: recognition


Explanation:
Zastanawiałem się długo nad odpowiedzią Maćka, która nie przemawiała do mnie, a nie byłem pewien, dlaczego. "Subjectivity" wydaje mi się tu jednak zbyt dwuznaczne, wręcz mylące. To drugie znaczenie, "Moodily introspective" (patrz: http://tinyurl.com/yoycwo) jest jednak bardzo żywe;
moja hipoteza: zdanie oryginału jest nieco eliptyczne; powinno być "uznanie podmiotowości" - uznanie ich za istotnych, niezależnych uczestników procesu politycznego; stąd moja propozycja, do której ew. można dodać "of voice", "of importance" czy coś w tym rodzaju

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 98
Grading comment
Wyjątkowo pomocne, naprawdę bardzo, bardzo dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: zgadzam się, to bardzo dobre wyjaśnienie
7 hrs

agree  Polangmar
11 hrs

agree  skisteeps
14 hrs