KudoZ home » Polish to English » Other

mieszkanie własno¶ciowe

English translation: owner-type cooperative apartment


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:mieszkanie własno¶ciowe
English translation:owner-type cooperative apartment
Entered by: Piotr Bienkowski

09:59 Jul 3, 2002
Polish to English translations [PRO]
/ housing
Polish term or phrase: mieszkanie własno¶ciowe
Struktura własno¶ci z bardzo wysokim udziałem mieszkań własno¶ciowych.
Piotr Bienkowski
Poland
owner-type cooperative apartment
Explanation:
bartku, sprawdz w prawie spóldzielczym czy mieszkanie własnościowe ma ten sam status co własne, potem pogadamy; wcale mi nie zależy na ilości słow ino na precyzji: przykładowo, nadal wymagana jest zgoda spółdzielni na wynajęcie całego mieszkania własnościowego (przynajmniej w teorii, w praktyce nikt tego nie robi, a w razie kłopotów przysięga, że wynajął tylko 1 pokoj z uzywalnościa kuchni i lazienki);
Selected response from:

pidzej
Poland
Grading comment
Dziękuję
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1condominium
ModTranslator
4 +2owner-type cooperative apartmentpidzej


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
owner-type cooperative apartment


Explanation:
bartku, sprawdz w prawie spóldzielczym czy mieszkanie własnościowe ma ten sam status co własne, potem pogadamy; wcale mi nie zależy na ilości słow ino na precyzji: przykładowo, nadal wymagana jest zgoda spółdzielni na wynajęcie całego mieszkania własnościowego (przynajmniej w teorii, w praktyce nikt tego nie robi, a w razie kłopotów przysięga, że wynajął tylko 1 pokoj z uzywalnościa kuchni i lazienki);

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1733
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski: albo cos w tym rodzaju,gdyz przepisy rezerwuja "wlasnosciowe" dla mieszkan spoldzielczych,a dla nie-spoldzielczych (potocznie: hipotecznych) mowia o "odrebnej wlasnosci lokali";wyglada, ze wlasne i wlasnosciowe to nie to samo
44 mins

agree  leff: jak najbardziej musi być spółdzielcze
1 hr

neutral  cquest: raczej coś w tym rodzaju (np. "privately-owned" zamiast "owner-type")
3709 days

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
condominium


Explanation:
if the translation is intended for the US

ModTranslator
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 97

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
12 hrs

agree  maciejm
1 day4 hrs

disagree  cquest: condominium, to nie jest "spółdzielcze mieszkanie własnościowe"
3709 days