KudoZ home » Polish to English » Other

bibliotekoznawstwo

English translation: librarianship


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:bibliotekoznawstwo
English translation:librarianship
Entered by: bartek

09:41 Jul 4, 2002
Polish to English translations [PRO]
Polish term or phrase: bibliotekoznawstwo
jako jeden z kierunkow studiow
agusia
librarianship
Explanation:
Słownik Oxford-PWN

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-04 10:29:03 (GMT)
--------------------------------------------------

http://uisk.ff.cuni.cz/view.php3?cid=28&lang=uk
http://lib-stu.haifa.ac.il/English/text.htm
http://www2.uj.edu.pl/IRO/NEWSLET/IRC4/Irc4koco.html
http://www.mun.ca/sgs/prospectus/education2.html
http://www.niss.ac.uk/cr/events/libevent.html
http://www.iasl-slo.org/history1972.html
http://www.fh-potsdam.de/~IFLA/INSPEL/61-riea.htm
http://www.qaa.ac.uk/revreps/subjrev/All/q139_01.pdf
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4library scienceJacek Krankowski
4 +2librarianship
bartek


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
library science


Explanation:
JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 1633

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek: http://www.clarion.edu/libsci/
0 min

agree  tunturi
2 mins

agree  leff
21 mins

neutral  Jacek Zawisza: "Wiekszosć amerykańskich wydziałów bibliotecznych nazywanych (dawniej) Library Science, przemianowało się na Library and Information Science" por. dyskusję na temat terminologii obowiązującej w kręgach bibliotekaznawców http://ebib.oss.wroc.pl/sbp/lista_s
1 hr

agree  Lota
2 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
librarianship


Explanation:
Słownik Oxford-PWN

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-04 10:29:03 (GMT)
--------------------------------------------------

http://uisk.ff.cuni.cz/view.php3?cid=28&lang=uk
http://lib-stu.haifa.ac.il/English/text.htm
http://www2.uj.edu.pl/IRO/NEWSLET/IRC4/Irc4koco.html
http://www.mun.ca/sgs/prospectus/education2.html
http://www.niss.ac.uk/cr/events/libevent.html
http://www.iasl-slo.org/history1972.html
http://www.fh-potsdam.de/~IFLA/INSPEL/61-riea.htm
http://www.qaa.ac.uk/revreps/subjrev/All/q139_01.pdf

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19045

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Zawisza: por. http://www.uni.lodz.pl/ulan/katbibl5.htm http://bilon.miks.uj.edu.pl/eng/index_e.html
24 mins
  -> To właśnie studiowałam kilkadziesiąt lat temu w Londynie :-)

agree  Teresa Jaczewska: jestem absolwentką Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej i tak to się (w Polsce) nazywało
1 hr
  -> Miło mi pozdrowić prawie-kleżankę po fachu, bo nie skończyłam, ale lubiłam to :-)