KudoZ home » Polish to English » Other

azylant

English translation: asylum seeker


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:azylant
English translation:asylum seeker
Entered by: PAS

16:02 Jul 16, 2002
Polish to English translations [PRO]
/ international relations
Polish term or phrase: azylant
w odróżnieniu od uchodźcy (którego też mam), więc uchodźca to refugee, a azylant?
PAS
asylum-seeker, asylum-status holder
Explanation:
asylum-seeker czesto wystarcza, bo jak czlowiek dostaje azyl, to w pewnym sensie staje sie zwyklym czlonkiem danego spoleczenstwa. To samo jest wlasciwie z uchodzcami. Nie sa uchodzcami do konca zycia.
Selected response from:

Lota
United States
Grading comment
dzięki - tutaj niestety nie ma kwestii "wystarcza", bo mam furę haseł - samych haseł. azylant jest pod "A", a uchodźca jest pod "U"
Koledzy i koleżanki, mam tego sporo więcej, więc z góry dziękuję za wyrozumiałość, ale i będzie szansa zarobienia kilku(nastu) kudosików.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1asylum seekerpidzej
5asylum-seeker, asylum-status holder
Lota


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
asylum seeker


Explanation:
PJ

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1733

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George Szenderowicz: Kurwa, dlaczego wiecznie dostaje te zapytania za pozno?
2 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
asylum-seeker, asylum-status holder


Explanation:
asylum-seeker czesto wystarcza, bo jak czlowiek dostaje azyl, to w pewnym sensie staje sie zwyklym czlonkiem danego spoleczenstwa. To samo jest wlasciwie z uchodzcami. Nie sa uchodzcami do konca zycia.


    Reference: http://www.asylumaid.org.uk/
    Reference: http://www.sackskolken.com/asylum_handbook.html
Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 839
Grading comment
dzięki - tutaj niestety nie ma kwestii "wystarcza", bo mam furę haseł - samych haseł. azylant jest pod "A", a uchodźca jest pod "U"
Koledzy i koleżanki, mam tego sporo więcej, więc z góry dziękuję za wyrozumiałość, ale i będzie szansa zarobienia kilku(nastu) kudosików.