KudoZ home » Polish to English » Other

strzępiel

English translation: painted comber


11:57 Aug 20, 2002
Polish to English translations [PRO]
/ zoologia
Polish term or phrase: strzępiel
jest to ryba z gatunku
Serranidae-strzępielowate
1 A Tradovium
Poland
English translation:painted comber
Explanation:
Strzępielami nazywa się często dowolnego przedstawiciela rodziny strzępielowatych i wtedy właściwa będzie nazwa rodziny 'sea bass'. Jednak waściwy strzępiel to Serranus scriba:
"Znanych jest ponad 400 gatunków strzępielowatych, m.in.: strzępiel (Serranus scriba) występujący w Morzu Śródziemnym, Czarnym i w Oceanie Atlantyckim u wybrzeży Europy, o długości ciała do 30 cm"
[http://wiem.onet.pl/wiem/00444b.html]

A Serranus scriba to po angielsku właśnie Painted comber, choć często używa się po prostu nazwy łacińskiej.
Selected response from:

leff
Grading comment
Bardzo dziekuję za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1sea bass
Jakub Szacki
4 +1painted comber
leff
5Barramundi codkterelak


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sea bass


Explanation:
Serranidae to rodzina, nie gatunek. Jest tego ze 400 gatunkow.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 12:13:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Rozbieznosci wynijkaja wlasnie stad, ze jest tego tyle gatunkow (i rodzajow). Niektore bywaja tez nazywane groupers. Patrz np.:
http://nas.er.usgs.gov/fishes/accounts/serranid/serranid.htm...

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 869

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
25 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Barramundi cod


Explanation:
jest dużo więcej nazw anglojęzycznych wszystkie na stronie podanej poniżej


    Reference: http://ibs.uel.ac.uk
kterelak
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 294

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
painted comber


Explanation:
Strzępielami nazywa się często dowolnego przedstawiciela rodziny strzępielowatych i wtedy właściwa będzie nazwa rodziny 'sea bass'. Jednak waściwy strzępiel to Serranus scriba:
"Znanych jest ponad 400 gatunków strzępielowatych, m.in.: strzępiel (Serranus scriba) występujący w Morzu Śródziemnym, Czarnym i w Oceanie Atlantyckim u wybrzeży Europy, o długości ciała do 30 cm"
[http://wiem.onet.pl/wiem/00444b.html]

A Serranus scriba to po angielsku właśnie Painted comber, choć często używa się po prostu nazwy łacińskiej.


    Reference: http://www.fishbase.org/Summary/SpeciesSummary.cfm?genusname...
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239
Grading comment
Bardzo dziekuję za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tunturi
1 day19 hrs