KudoZ home » Polish to English » Other

kilka, kilkanaście

English translation: several /ten-odd


11:14 Aug 24, 2002
Polish to English translations [PRO]
Polish term or phrase: kilka, kilkanaście
do kilku sekund dla FrameRelay i kilkunastu sekund dla GPRS),
Paulina Koperska
English translation:several /ten-odd
Explanation:
w tym kontekście; często na "kilkanaście" wystarczy dać "some" bo IMO w tym słowie najważniejszy jest właśnie brak precyzji i jego rozciągliwość; czasem przejdzie nawet "several" albo a handful - przynajmniej są to odpowiedniki jednowyrazowe w odróżnieniu od ten-odd itp. dziwactw

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-25 13:35:55 (GMT)
--------------------------------------------------

here: several seconds for A and just several more seconds for B

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 10:34:02 (GMT)
--------------------------------------------------

I have to get away from it -I\'m not an effing monk.\". Right now Jim Fitzpatrick is concentrating on new work: For the past ten-odd years he has been preparing a ...
www.jimfitzpatrick.ie/intro.html
Selected response from:

pidzej
Poland
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5several; a dozen or so
bartek
4several, teen
leff
4several /ten-oddpidzej


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
several; a dozen or so


Explanation:
b.

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19045

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
1 min
  -> Dzięki, Piotrze :-)

agree  tunturi
1 day20 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  Szymon Cegielka
3 days8 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  maciejm
4 days

agree  goldenred: a dozen or so najbardziej chyba, bo several jest zbyt ogólne - to może znaczyć mniej niż 10, a nam chodzi o kilkanaście przecież.
2516 days
  -> a czy ja mówię, że nie?: Ale to asker daje ...głowę :)

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
several /ten-odd


Explanation:
w tym kontekście; często na "kilkanaście" wystarczy dać "some" bo IMO w tym słowie najważniejszy jest właśnie brak precyzji i jego rozciągliwość; czasem przejdzie nawet "several" albo a handful - przynajmniej są to odpowiedniki jednowyrazowe w odróżnieniu od ten-odd itp. dziwactw

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-25 13:35:55 (GMT)
--------------------------------------------------

here: several seconds for A and just several more seconds for B

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 10:34:02 (GMT)
--------------------------------------------------

I have to get away from it -I\'m not an effing monk.\". Right now Jim Fitzpatrick is concentrating on new work: For the past ten-odd years he has been preparing a ...
www.jimfitzpatrick.ie/intro.html

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1733
Grading comment
dzięki

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
several, teen


Explanation:
several = more than two but not many; of an indefinite but small number; few

teen = the numbers from thirteen through nineteen
[Webster's]

Wprawdzie 'teen' niezupełnie pokrywa się z polskim 'kilkanaście', ale myślę ze stanowi dość dobre przybliżenie tak nieprecyzyjnego wyrażenia.




leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  pidzej: azaliż cokolwiek może trwać teen seconds? widziałem "the numer was in the teens" ale teen seconds jeszcze nie
4 mins