ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Other

towaroznawstwo

English translation: science of commodities

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:towaroznawstwo
English translation:science of commodities
Entered by: bartek

14:51 Sep 22, 2002
Polish to English translations [PRO]
Polish term or phrase: towaroznawstwo
..
ZUZA
United Kingdom
science of commodities
Explanation:


tak powiada słownik Techniczny polsko-angielski.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-09-22 18:05:20 (GMT)
--------------------------------------------------

towaroznawstwo - science of commodities - slownik mowi znowu ze tak, niezaleznie od dziwnosci
http://groups.google.com.pl/groups?q=towaroznawstwo group:pl...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-09-22 20:14:48 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ceebd.co.uk/ceeed/un/rom/ro034005.htm
Fields of competence: The management of total quality, Audit ISO 9000, Science of commodities, The management of conflicts.

Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2agree with bartekAnia
4 +2Commodity scienceJolanta Schimenti
4 +1science of commodities
bartek
3knowledge of commercial articlesxxxandrzejo


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
knowledge of commercial articles


Explanation:
so says Stanislawski

xxxandrzejo
PRO pts in pair: 23

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
science of commodities


Explanation:


tak powiada słownik Techniczny polsko-angielski.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-09-22 18:05:20 (GMT)
--------------------------------------------------

towaroznawstwo - science of commodities - slownik mowi znowu ze tak, niezaleznie od dziwnosci
http://groups.google.com.pl/groups?q=towaroznawstwo group:pl...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-09-22 20:14:48 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ceebd.co.uk/ceeed/un/rom/ro034005.htm
Fields of competence: The management of total quality, Audit ISO 9000, Science of commodities, The management of conflicts.



bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19041

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
52 mins
  -> A, dzięki, Piotrze :-)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
agree with bartek


Explanation:
inaczej MERCEOLOGY
(...) 5. Sem. I. 4. Introduction into merceology. 10. Annual. 5. Foreign language 1.
6. Annual. 6. Civil law. 3. Sem. ... II. 23.Merceology (Science of commodities). 4.
Sem. II. ...

TOWAROZNAWSTWO, nazywane inaczej Naukami o Jakości, rozumiane jest jako nauka o zarządzaniu jakością, kształtowaniu, ochronie i ocenie jakości oraz wdrażaniu jej priorytetu w działalności ekonomicznej. Towaroznawstwo traktowane jest jako pomost pomiędzy ekonomią a procesami produkcyjnymi. Towaroznawca, poprzez określenie „jakość” rozumie odpowiedni parametr technologiczny, a także odpowiednią kategorię filozoficzną. Najstarsza nazwa, która odpowiada znaczeniu polskiego słowa TOWAROZNAWSTWO, to MERCEOLOGIA (nauka o towarach), która to nazwa pojawiła się w średniowieczu na uniwersytetach włoskich. Od tego czasu obserwuje się rozwój nauk o towarze, zarówno na świecie jak i w Polsce. Ostatnie trzydzieści lat historii nauki to między innymi także burzliwy rozwój nauk o towarze. W Polsce, zwłaszcza w ostatnich latach, nastąpił znaczny wzrost zainteresowania tworzeniem nowych towaroznawczych kierunków studiów, a nawet nowych Wydziałów Towaroznawstwa na różnych uczelniach.


    Reference: http://www.ae.poznan.pl/uczelnia/w_tow/wt-definicja.htm
    Reference: http://www.comert.ase.ro/en/planmk.html
Ania
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 89

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: Thank you, Ania :-)
14 mins

agree  maciejm
3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Commodity science


Explanation:
This should be a right term (please, check the reference below)


    Reference: http://www.ae.poznan.pl/zagranica/Faculty%20of%20Commodity%
Jolanta Schimenti
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  literary: tak płynniej
4247 days

agree  Jakub Olearski: Podobnie sugeruje Kościuszko.
4323 days