KudoZ home » Polish to English » Other

stanowić najliczniejszy odsetek

English translation: the largest share/part


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:stanowić najliczniejszy odsetek
English translation:the largest share/part
Entered by: Joanna_welc

09:46 Aug 30, 2008
Polish to English translations [PRO]
Medical - Other / -
Polish term or phrase: stanowić najliczniejszy odsetek
Jak wynika z przeprowadzonych badań, przeważająca ilość osób badanych była udziałem kobiet (74%). Najliczniejszy odsetek stanowili pacjenci powyżej 75r.ż.
Joanna_welc
the largest share/part
Explanation:
w ten sposób, ponieważ majority = większość, jak większość parlamentarna, czyli >50%.
Sformułowanie "najliczniejszy odsetek" wcale nie oznacza, że pacjentów powyżej 75 r.ż. było więcej, niż połowa ogółu.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3the largest share/part
Andrzej Mierzejewski
4the majority of respondents were
Adam Lankamer
3 -1to make the majority procentage/proportion ofrobwoj


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the majority of respondents were


Explanation:
hth trochę trzeba przebudować całość

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 723

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerry Dean
24 mins

disagree  Polangmar: Odpowiedź błędna: najliczniejszy odsetek badanych (26,8%... http://je.pl/zo1b , najliczniejszy odsetek czytelników z wyższym wykształceniem (36 %). http://je.pl/0nmc . Więcej podobnych przykładów tutaj: http://je.pl/9yw3 .
9 hrs
  -> nie znamy dokładnego rozkładu procentowego i nie wiemy, czy chodzi o 51% czy o 36%; rzeczywiście możesz mieć rację, choć forma (jak zawsze) ....

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
to make the majority procentage/proportion of


Explanation:
dosłownie tak, ale można też inaczej

robwoj
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 186

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Odpowiedź błędna: najliczniejszy odsetek badanych (26,8%... http://je.pl/zo1b , najliczniejszy odsetek czytelników z wyższym wykształceniem (36 %). http://je.pl/0nmc . Więcej podobnych przykładów tutaj: http://je.pl/9yw3 .
9 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
the largest share/part


Explanation:
w ten sposób, ponieważ majority = większość, jak większość parlamentarna, czyli >50%.
Sformułowanie "najliczniejszy odsetek" wcale nie oznacza, że pacjentów powyżej 75 r.ż. było więcej, niż połowa ogółu.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 184

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pikador: tak, zwłaszcza, że "the majority..." może być potrzebne do pierwszej części zdania, o którą askerka też pytała
1 hr
  -> :-)

agree  Polangmar
2 hrs
  -> :-)

agree  allp: może być też "the largest percentage": http://tinyurl.com/6o2efy
9 hrs
  -> :-)