KudoZ home » Polish to English » Other

zmniejszać skłonności do powstawania łupieżu

English translation: to prevent dandruff formation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zmniejszać skłonności do powstawania łupieżu
English translation:to prevent dandruff formation
Entered by: Maciej Andrzejczak

18:49 Mar 23, 2003
Polish to English translations [PRO]
Polish term or phrase: zmniejszać skłonności do powstawania łupieżu
cecha szamponu, nie można tego ominąć tylko przez anti-dandruff, producent chce to rozwinąć w formie takiego zdania
Maciej Andrzejczak
Poland
prevent dandruff formation
Explanation:
Shampoo for treatment of dandruff (Prevents dandruff formation with the zinc pyrion it includes)
http://www.tanalize.com/newenglish/shiba.html

Removes and prevents dandruff formation and reduces grease build-up.
http://www.zenhair.co.uk/proprice.htm

the sulfur-rich amino acids help prevent dandruff formation.
http://pubs.acs.org/cen/coverstory/7916/print/7916personalca...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-23 19:06:08 (GMT)
--------------------------------------------------

zmniejsza skłonność = zapobiega?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-23 19:21:41 (GMT)
--------------------------------------------------

dalsza część moich rozważań: wybrałem \"prevent\", ponieważ wydawało mi się, że to znaczy właśnie \"zmniejszać skłonność\", w przeciwieństwie do \"reduce\", czyli \"ograniczenia objawów\", ale mogę się mylić
Selected response from:

Pawel Czernecki
Grading comment
wybór był ciężki...
dzięki
MA
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2decrease(s) susceptibility to dandruff appearance
bartek
4 +1prevent dandruff formation
Pawel Czernecki
4reduces propensity for dandruff formationMarcin Chwistek


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
decrease(s) susceptibility to dandruff appearance


Explanation:
b.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-23 19:27:05 (GMT)
--------------------------------------------------

... It helps fortify a compromised immune system and decreases susceptibility to infection. ... It also decreases susceptibility to infection, ie colds and flu
www.theherbalist.com/immune.htm

A novel nonanticoagulant heparin restores cardiovascular and hepatocellular
function after hemorrhagic shock and decreases susceptibility to sepsis

... We conclude that progesterone increases and estradiol decreases susceptibility
to intrauterine chlamydial infection in this rat model. ...
www.pubmedcentral.nih.gov/ articlerender.fcgi?artid=101727

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19045

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: reduces; decrease odnosi się chyba bardziej do wielkości policzalnych - a może się mylę? + formation.
12 mins
  -> Look above

agree  lim0nka: strasznie to mądrze ujęte, jakbym zobaczyła coś takiego na butelce szamponu, zastanowiłabym się, czy na pewno chcę to coś kupić ;) zależy, dla kogo ma byc ten tekst, wersja Pawła jest bardziej "dla ludzi"... ;)
30 mins
  -> :-))) Ja też nie kupiłabym tego, ale zauważ, jakie wymagania miał producent. Żadne anti-dandruff, jeno chce rozwinąć. No, to mu rozwinęłam :-)

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
prevent dandruff formation


Explanation:
Shampoo for treatment of dandruff (Prevents dandruff formation with the zinc pyrion it includes)
http://www.tanalize.com/newenglish/shiba.html

Removes and prevents dandruff formation and reduces grease build-up.
http://www.zenhair.co.uk/proprice.htm

the sulfur-rich amino acids help prevent dandruff formation.
http://pubs.acs.org/cen/coverstory/7916/print/7916personalca...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-23 19:06:08 (GMT)
--------------------------------------------------

zmniejsza skłonność = zapobiega?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-23 19:21:41 (GMT)
--------------------------------------------------

dalsza część moich rozważań: wybrałem \"prevent\", ponieważ wydawało mi się, że to znaczy właśnie \"zmniejszać skłonność\", w przeciwieństwie do \"reduce\", czyli \"ograniczenia objawów\", ale mogę się mylić


    Reference: http://www.tanalize.com/newenglish/shiba.html
    Reference: http://www.zenhair.co.uk/proprice.htm
Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 715
Grading comment
wybór był ciężki...
dzięki
MA

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: ależ skąd! zmniejsza skłonność = jest go mniej, ale wcale nie znika... to 'help prevent' wydaje się odpowiednie; też niczego nie gwarantuje ;)
7 mins
  -> Dziękuję

neutral  Andrzej Lejman: prevent to zapobiega, a nie zmniejsza skłonność
13 mins
  -> no właśnie, nie byłem pewny dlatego zapytałem, czy to aby samo, ale czy "zmniejsza skłonność" to w tym przypadku nie coś takiego jak "leczy przyczyny, a nie objawy?"

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reduces propensity for dandruff formation


Explanation:
propozycja

propensity chyba najlepiej oddaje "sklonnosc"

Marcin Chwistek
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 52