KudoZ home » Polish to English » Other

amplituda

English translation: distance


14:36 Mar 27, 2003
Polish to English translations [PRO]
Polish term or phrase: amplituda
niby łatwe ale: musi być ro wyraz zaczynający się na D gdyż dotyczy to "pomiaru czasu,prędkości i amplitudy"
a skrót do tego jest (t,v,d)
a więc time, velocity and ...?
Maciej Andrzejczak
Poland
English translation:distance
Explanation:
?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 14:50:21 (GMT)
--------------------------------------------------

www.1728.com/velocity.htm
mail.ross.org/~hmcguinness/9th%20grade%20science/ Sci%20documents/Vel,%20dist%20&%20time.doc
ceres.hsc.edu/homepages/classes/astronomy/ fall97/Mathematics/sec5.html
van.hep.uiuc.edu/van/qa/section/Making_Stuff_Move/Distance_Velocity_and_Acceleration/ 20011013144839.htm - 2k
Selected response from:

jo_loop
United Kingdom
Grading comment
OK!
MA
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1amplitude
leff
2distancejo_loop
1delta amplitudeJacek Krankowski
1 -1diminutionhadraadae


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
diminution


Explanation:
czyli zmniejszanie się, spadek
ślepy strzał

hadraadae
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 62

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: to nie ampliotuda
21 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
amplitude


Explanation:
wsale nie musi zaczynać się na 'd', bo symbole fizyczne niekoniecznie bazują na nazwach angielskich (już szybciej francuskich). A 'a' jest z reguły zarezerwowane dla przyśpieszenia.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 15:18:16 (GMT)
--------------------------------------------------

A tu kilka przykładowych STANDARDOWYCH oznaczeń fizycznych, innych niż pierwsza litera angielskiej nazwy:

c = the speed of sound; the speed of light in vacuum
h = Planck\'s constant
p = momentum
q = deceleration parameter
r = distance, position
s = arc length
I = electric current
Q = heat
U = potential energy
[http://www.alcyone.com/max/reference/physics/symbols.html]

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
20 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
distance


Explanation:
?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 14:50:21 (GMT)
--------------------------------------------------

www.1728.com/velocity.htm
mail.ross.org/~hmcguinness/9th%20grade%20science/ Sci%20documents/Vel,%20dist%20&%20time.doc
ceres.hsc.edu/homepages/classes/astronomy/ fall97/Mathematics/sec5.html
van.hep.uiuc.edu/van/qa/section/Making_Stuff_Move/Distance_Velocity_and_Acceleration/ 20011013144839.htm - 2k


    Reference: http://www.echoson.com.pl/uk_spine.html
jo_loop
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 127
Grading comment
OK!
MA

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vladex: d dosyć często odnosi się do jaiejś długości.odległości itp. może też coś z "diameter"
4 mins
  -> dzięki :)

disagree  Andrzej Lejman: przecież to zupełnie co innego
12 mins
  -> Na www.echoson.com tak właśnie jest tłumaczona amplituda :(

11 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
delta amplitude


Explanation:
?

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 1633

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: to byłby "wzrost amplitudy"
15 mins

neutral  leff: a w zasadzie 'zmiana amplitudy' (wzrost lub zmniejszenie)
23 mins