ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Other

infolinia

English translation: hotline; infoline

20:10 May 7, 2003
Polish to English translations [PRO]
Polish term or phrase: infolinia
x
Agnieszka
English translation:hotline; infoline
Explanation:
obie wersje są używane

"Infoline is Connecticut’s comprehensive phone-based service that provides information
and referrals to community services, child care options"



--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-07 21:56:23 (GMT)
--------------------------------------------------

Wbrew twierdzeniu Pidzeja określenie \'infolinia\' nie dotyczy tylko telemarketingu. Istnieje np.
\"Infolinia Ministerstwa Zdrowia 0 800 120 410 w godz.
8.30 - 20.30.\"
[http://www.kobiety.pl/podstrony/17/index3.html]

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-07 23:17:41 (GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze jeden link:
\"(573) 446-1379 24 Hour Infoline; (800) 636-0649 Toll Free Infoline (Missouri Residents Only)\"

żeby pokazać, że \'infoline\' może być zarówno płatna, jak i bezpłatna.

Na \'hotline\' linków nie przedstawiam, bo uważam że używanie tego określenia nie budzi wątpliwości. Ja jednak skłaniałbym się do użycia \'infoline\', gdyż \'hotline\' ma także inne znaczenia, np. \'gorąca linia\', jaka łączyła w latach zimnej wojny Kreml z Białym Domem. A to na pewno nie była infolinia!

\"Perhaps the most famous hotline linked the White House with the Kremlin during the Cold War\"
[http://www.wikipedia.org/wiki/Hotline]
Selected response from:

leff
Grading comment
Dzięki. Agnieszka
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7hotline
Pawel Czernecki
4 +1hotline; infoline
leff
4infolineJarosław Olszewski
5 -2toll-free linepidzej


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
hotline


Explanation:
for example


Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 715

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll: or helpline
1 min

agree  bartek
12 mins

neutral  Jarosław Olszewski: hotline bardziej kojarzy mi sie z naglymi wypadkami badz telefonami 0-700*:)
13 mins
  -> parę dni temu miałem do tłumaczenia hotline na polski i nie były to ani nagłe wypadki ani 0-700 tylko informacja o produktów i usługach, oraz, owszem, zgłoszenia awarii technicznych

agree  lim0nka: hotline: a telephone line that gives quick and direct access to a source of information or help [The American Heritage® Dictionary of the English Language]
23 mins
  -> Dziekuję

agree  Wit: pouczający jest google w domenie UK: helpline 400tys, hotline 200tys, infoline 30tys -- ciekawe, czy są subtelne różnice :)
25 mins
  -> sam dokładnie nie wiem, hotline kładzie nacisk na to, że jest najczęściej całodobowa? a helpline, że można uzyskać pomoc? ale jedna i druga pewnie równie chętnie udziela informacji :-)

agree  agusia
12 hrs

agree  Anna Bittner
13 hrs

agree  emis
16 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
infoline


Explanation:
tak poprostu, widac ze slowo jest zaporzyczone:)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-08 05:47:13 (GMT)
--------------------------------------------------

to tak samo jak słowo \"komputer\", \"computer\" także zapożyczone tylko ze w tym przypadku jest zmiena fonetyczna a w infoline jest coś zrobione z końcówką fleksyjną, szkoda że nie znam terminoligii:)

Jarosław Olszewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pawel Czernecki: a po czym widać, że zapożyczone?
6 mins
  -> nietsety nie jestem ekspertem ale w zbieg okoliczności nie wierze:) wyraz posiada polską końcówkę "-nia", nie jestem pewien czy dobrze pamietam ze szkoły średniej ale w takim razie "infolin" to temat następnie dodanie odpowiedniej polskiej końcówki i już

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hotline; infoline


Explanation:
obie wersje są używane

"Infoline is Connecticut’s comprehensive phone-based service that provides information
and referrals to community services, child care options"



--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-07 21:56:23 (GMT)
--------------------------------------------------

Wbrew twierdzeniu Pidzeja określenie \'infolinia\' nie dotyczy tylko telemarketingu. Istnieje np.
\"Infolinia Ministerstwa Zdrowia 0 800 120 410 w godz.
8.30 - 20.30.\"
[http://www.kobiety.pl/podstrony/17/index3.html]

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-07 23:17:41 (GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze jeden link:
\"(573) 446-1379 24 Hour Infoline; (800) 636-0649 Toll Free Infoline (Missouri Residents Only)\"

żeby pokazać, że \'infoline\' może być zarówno płatna, jak i bezpłatna.

Na \'hotline\' linków nie przedstawiam, bo uważam że używanie tego określenia nie budzi wątpliwości. Ja jednak skłaniałbym się do użycia \'infoline\', gdyż \'hotline\' ma także inne znaczenia, np. \'gorąca linia\', jaka łączyła w latach zimnej wojny Kreml z Białym Domem. A to na pewno nie była infolinia!

\"Perhaps the most famous hotline linked the White House with the Kremlin during the Cold War\"
[http://www.wikipedia.org/wiki/Hotline]


    Reference: http://www.infoline.org/
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239
Grading comment
Dzięki. Agnieszka

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota: correct.
34 mins

disagree  pidzej: może tak ale przykład jest na coś innego
47 mins
  -> niby dlaczego na co innego?

agree  Jarosław Olszewski: perfekcjonista:P
9 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
toll-free line


Explanation:
i numer raczej 0-800 ewent. 0-801 niż 0-700 - ten ostatni to sekstelefony (i tym podobne qrestwo, np. sekcja wizowa konsulatu USA w Warszawie)
infolinia jest IMO z definicji właśnie darmowa
jeśli dla czytelnika w USA - możesz pisać "a 1-800 number" - zrozumieją.
wprawdzie 0-801 nie jest linią kompletnie bezpłatną bo płacisz jeden impuls lokalny, toll-free nadal najlepiej chyba oddaje istotę rzeczy

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-07 20:57:40 (GMT)
--------------------------------------------------

Infolinia jest najpopularniejszą formą telemarketingu. Na dobre zadomowiła się w Polsce dwa lata temu. W tym czasie Telekomunikacja Polska udostępniła abonentom około 700 bezpłatnych numerów telefonicznych 0-800. Z infolinii korzysta w naszym kraju wiele firm, w tym wydawnictwa, hurtownie, instytuty, partie polityczne. Część z nich dysponuje własnymi działami telemarketingu, inne korzystają z usług wyspecjalizowanych agencji.

Popularne w Stanach Zjednoczonych i na zachodzie Europy infolinie znalazły uznanie w oczach polskich przedsiębiorców. Coraz częściej i chętniej udostępniają oni bezpłatne numery konsumentom. W 1996 roku 403 instytucje uruchomiły 495 linii 0-800. Jest to doskonała metoda komunikacji z klientem, który dzięki niej czuje się doceniony i otoczony opieką. Efekt stosowania bezpłatnych numerów jest zresztą obustronny. Klient otrzymuje wyczerpującą informację na temat produktu, a przedsiębiorstwo buduje sobie bazę danych potencjalnych odbiorców swoich towarów i usług.
http://www.masterplan.com.pl/publikacje/078_era_infolinii.ph...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-07 20:58:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Infolinia jest najpopularniejszą formą telemarketingu. Na dobre zadomowiła się w Polsce dwa lata temu. W tym czasie Telekomunikacja Polska udostępniła abonentom około 700 bezpłatnych numerów telefonicznych 0-800. Z infolinii korzysta w naszym kraju wiele firm, w tym wydawnictwa, hurtownie, instytuty, partie polityczne. Część z nich dysponuje własnymi działami telemarketingu, inne korzystają z usług wyspecjalizowanych agencji.

Popularne w Stanach Zjednoczonych i na zachodzie Europy infolinie znalazły uznanie w oczach polskich przedsiębiorców. Coraz częściej i chętniej udostępniają oni bezpłatne numery konsumentom. W 1996 roku 403 instytucje uruchomiły 495 linii 0-800. Jest to doskonała metoda komunikacji z klientem, który dzięki niej czuje się doceniony i otoczony opieką. Efekt stosowania bezpłatnych numerów jest zresztą obustronny. Klient otrzymuje wyczerpującą informację na temat produktu, a przedsiębiorstwo buduje sobie bazę danych potencjalnych odbiorców swoich towarów i usług.
http://www.masterplan.com.pl/publikacje/078_era_infolinii.ph...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-07 20:58:29 (GMT)
--------------------------------------------------

Infolinia jest najpopularniejszą formą telemarketingu. Na dobre zadomowiła się w Polsce dwa lata temu. W tym czasie Telekomunikacja Polska udostępniła abonentom około 700 bezpłatnych numerów telefonicznych 0-800. Z infolinii korzysta w naszym kraju wiele firm, w tym wydawnictwa, hurtownie, instytuty, partie polityczne. Część z nich dysponuje własnymi działami telemarketingu, inne korzystają z usług wyspecjalizowanych agencji.

Popularne w Stanach Zjednoczonych i na zachodzie Europy infolinie znalazły uznanie w oczach polskich przedsiębiorców. Coraz częściej i chętniej udostępniają oni bezpłatne numery konsumentom. W 1996 roku 403 instytucje uruchomiły 495 linii 0-800. Jest to doskonała metoda komunikacji z klientem, który dzięki niej czuje się doceniony i otoczony opieką. Efekt stosowania bezpłatnych numerów jest zresztą obustronny. Klient otrzymuje wyczerpującą informację na temat produktu, a przedsiębiorstwo buduje sobie bazę danych potencjalnych odbiorców swoich towarów i usług.
http://www.masterplan.com.pl/publikacje/078_era_infolinii.ph...

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1733

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pawel Czernecki: polskie infolinie rzadko są darmowe, bo najwyraźniej nie wszystkie firmy na to stać, tylko 0-800 jest darmowe, wszelkie 0-801 są płatne wg róznych stawek zależnie od kolejnej cyfry, patrz www.tpsa.pl, więc toll-free w PL odpada, chyba że wiadomo, że 0-800
3 mins
  -> nonsens, pawle: to co mówisz o różnych stawkach dotyczy właśnie 0-700 , o 0-801 napisałem całą prawdę powyżej

disagree  Lota: infoline wcale nie musi byc toll-free. Niektore sa, a niektore nie. Nie ma reguly.
31 mins
  -> nie tlumaczymy infoline tylko infolinia

disagree  leff: i właśnie infolinia nie musi być bezpłatna
1 hr