KudoZ home » Polish to English » Other

realizator (w radiu)

English translation: sound engineer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:realizator (w radiu)
English translation:sound engineer
Entered by: anglista

16:32 Jun 28, 2003
Polish to English translations [PRO]
/ radio people
Polish term or phrase: realizator (w radiu)
Związek Zawodowy Realizatorów i Dziennikarzy Radia Zachód S.A.

czym właściwie zajmuje się realizator?
anglista
engineer
Explanation:
to jest wytłumaczenie bez przekonania, ale...

oprócz osoby na fonii (czyli, mówiąc w bardzo dużym uproszczeniu "didżeja") jest jeszcze osoba, która siedzi za konsoletą i kontroluje dźwięk, poziom sygnału itp. To jest właśnie realizator.

Zwłaszcza w radiu publicznym można usłyszeć: żegna się z Państwem pan Iksiński, audycję realizował pan Igrecki.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-28 16:38:07 (GMT)
--------------------------------------------------

może pełniej: sound engineer
Selected response from:

PAS
Grading comment
Dziękuję. Klient wybrał odpowiedź SOUND ENGINEER.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2producer
Michał Szewczyk
4sound person / sound technician
lim0nka
4 -1sound engineer
Gregor
2 +1engineer
PAS


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
engineer


Explanation:
to jest wytłumaczenie bez przekonania, ale...

oprócz osoby na fonii (czyli, mówiąc w bardzo dużym uproszczeniu "didżeja") jest jeszcze osoba, która siedzi za konsoletą i kontroluje dźwięk, poziom sygnału itp. To jest właśnie realizator.

Zwłaszcza w radiu publicznym można usłyszeć: żegna się z Państwem pan Iksiński, audycję realizował pan Igrecki.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-28 16:38:07 (GMT)
--------------------------------------------------

może pełniej: sound engineer

PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 919
Grading comment
Dziękuję. Klient wybrał odpowiedź SOUND ENGINEER.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pidzej: z note added
20 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
producer


Explanation:
moze tak ?

Michał Szewczyk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 133

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mmstasik
1 hr
  -> dzieki

agree  Kasia Trzcińska-Draper
16 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sound person / sound technician


Explanation:
The sound person operates a 24-channel sound mixer, a BNCS touch screen computer, a CD player and a mini disc player.

The main objective is to mix all the sound sources to the correct levels so our dear viewer at home can hear as well as see the programmes.






    Reference: http://www.bbc.co.uk/england/eastmidlandstoday/tour/sound_ga...
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1341

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
sound engineer


Explanation:
po jak w radiu to chyba realizator dźwięku. A zajmuje sie "obróbką, edycją dźwięku, miksowaniem". Więcej znajdziesz na necie.

Gregor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 174

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  pidzej: nie powinienieś dać agree na pierwszą odpowiedź?
2 hrs