KudoZ home » Polish to English » Other

Pani Prezydentowa

English translation: First Lady


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Pani Prezydentowa
English translation:First Lady
Entered by: nrabate

15:33 Mar 29, 2004
Polish to English translations [PRO]
Other / courtesy ;-)
Polish term or phrase: Pani Prezydentowa
Czy wystarczy First Lady, czy jest jakaś fixed phrase? Bo przecież nie the President's Wife. A niby takie proste...
Rafal Piotrowski
Poland
First Lady
Explanation:
.
Selected response from:

nrabate
United States
Grading comment
Dzięki za potwierdzenie! 4 pts 4 U.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9First Lady
nrabate
4....
mdarron
3Mrs. President
awdotia


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
First Lady


Explanation:
.

nrabate
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 111
Grading comment
Dzięki za potwierdzenie! 4 pts 4 U.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: :-)
2 mins
  -> Dzieki!

agree  Andrzej Lejman: W serialu "Prezydencki poker" była taka scena: pracownik pyta prezydenta (a ten akurat był wściekły) "Czy pańska żona..." Prezydent na to: Dla ciebie moja żona to First Lady i nie waż się mówić inaczej".
2 mins
  -> dziekuje

agree  Andrzej Mierzejewski
5 mins
  -> Dzieki!

agree  *eva*: nie inaczej :o)
6 mins
  -> dziekuje

agree  Agata Piskorska
16 mins
  -> Thanks

agree  Adam Zakrzewski
1 hr

agree  lim0nka: :o)
1 hr

agree  MateuszJ
1 hr

agree  leff
6 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Mrs. President


Explanation:
według mnie można Mrs. President albo First Lady

awdotia
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: czy przypadkiem nie jest Mrs. President = Pani Prezydent w zastosowaniu do głowy państwa (np. Finlandia, o ile mnie skleroza nie zwodzi)
5 mins
  -> chyba nie, patrz tutaj: http://www.kansaspress.ku.edu/tromra.html

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
....


Explanation:
pozostalabym przy "First Lady"

mdarron
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 37