KudoZ home » Polish to English » Physics

pamięć magnetyczna

English translation: residual magnetism (magnetic memory)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:pamięć magnetyczna
English translation:residual magnetism (magnetic memory)
Entered by: dinde

16:29 Oct 26, 2007
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Physics / solid state physics
Polish term or phrase: pamięć magnetyczna
witam!

"Pierwotną krzywą komutacyjną wyznacza się umieszczając próbkę bez pamięci magnetycznej w polu magnetycznym rosnącym powoli..."

problemem dla mnie jest termin "pamięć magnetyczna"
aż chcę się wstawić "magnetic memory" ale nigdzie w literaturze ang nie znalazłem takiego określenia w tym kontekście

jeśli ktoś ma pomysł lub spotkał się z tym proszę o pomoc:)

pozdrawiam!
Piotr Burmann
Poland
residual magnetism
Explanation:
pp

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-26 17:52:21 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.elektrownie.tanio.net/silnik-magnetyczny-flyna.ht...

Specjalnie dla Polangmar

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-26 17:56:59 GMT)
--------------------------------------------------

A nie jest wykluczone, że samą krzywą histerezy nazywa się też krzywą pamięci, gdyż tym własśnie jest
Selected response from:

dinde
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1residual magnetismdinde
4magnetic shape memoryPolangmar
3magnetic memory
EnglishDirect
3magnetic storage
Alexander Onishko


Discussion entries: 5





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
magnetic storage


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_storage

Alexander Onishko
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Tu nie chodzi o przechowywanie danych.:)
14 mins

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
magnetic memory


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2007-10-26 16:37:35 GMT)
--------------------------------------------------

blogs.physicstoday.org/newspicks/2006/07/magnetic_memory_chip_unveiled.html

Physicists in Netherlands and Japan are the first to flip the value of a magnetic memory bit by firing a very short pulse of circularly-polarized laser light at it.

Ballistic bit addressing in a magnetic memory cell array

www.nature.com/physics/highlights/6897-1.html

www.patentstorm.us/patents/6940750.html

plus wiele innych... wydaje się, że jednak masz rację co do tego terminu

EnglishDirect
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Próbka bez pamięci magnetycznej to nie to samo, co komputer bez pamięci magnetycznej: http://je.pl/2wir . Przecież pytający napisał, że "magnetic memory" nie pasuje do kontekstu.:)
14 mins
  -> Dziękuję za tę uwagę. Pozdrawiam serdecznie. Mam inne zdanie.

agree  dinde: jak widać, magnetic memory również uzywana w tym kontekscie
3 hrs
  -> Dziękuję!

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
magnetic shape memory


Explanation:
Pamięć kształtu to "shape memory".

http://tinyurl.com/2ekl2e
http://tinyurl.com/2d9sot

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
residual magnetism


Explanation:
pp

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-26 17:52:21 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.elektrownie.tanio.net/silnik-magnetyczny-flyna.ht...

Specjalnie dla Polangmar

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-26 17:56:59 GMT)
--------------------------------------------------

A nie jest wykluczone, że samą krzywą histerezy nazywa się też krzywą pamięci, gdyż tym własśnie jest

dinde
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10
Notes to answerer
Asker: problem w tym, że tu chodzi o krzywą pierwotną a nie pętle histerezy


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: To jest pozostałość magnetyczna lub indukcja magnetyczna szczątkowa: http://je.pl/6yba , http://je.pl/mkrb .:) // Pierwsze słyszę:((( - por. http://je.pl/dn5w .
9 mins
  -> ale to właśnie nazywa się pamięcią magnetyczną

agree  Witold Wiechowski: http://tinyurl.com/3bgxxb ;The initial metal magnetic memory appears in the form of residual magnetism
2 hrs