KudoZ home » Polish to English » Poetry & Literature

upodobanie do filozoficznej bezstronnej dedukcji

English translation: affection for unbiased philosophical deduction


23:20 Apr 5, 2008
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Polish term or phrase: upodobanie do filozoficznej bezstronnej dedukcji
Okazal upodobanie do filozoficznej, bezstronnej dedukcji.
Ivona
United States
English translation:affection for unbiased philosophical deduction
Explanation:
Np. tak.

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2008-04-05 23:23:49 GMT)
--------------------------------------------------

or: philosophical, unbiased deduction.
Selected response from:

Dariusz Saczuk
United States
Grading comment
Propensity it is! Thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4affection for unbiased philosophical deduction
Dariusz Saczuk
4inclination for objective philosophical deduction
EwciaHo


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
affection for unbiased philosophical deduction


Explanation:
Np. tak.

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2008-04-05 23:23:49 GMT)
--------------------------------------------------

or: philosophical, unbiased deduction.

Dariusz Saczuk
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 224
Grading comment
Propensity it is! Thank you!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Chocholski
2 mins
  -> Dziękuję;-)

agree  Polangmar
4 mins
  -> Dzięki;-)

agree  allp: how about fondness or propensity? jakoś mi to affection nie leży...
24 mins
  -> Thanks;-) "Fondness of" Ivona użyła już wcześniej w tłumaczonym fragmencie, dlatego zaproponowałem "affection". "Propensity" kojarzy mi się bardziej ze skłonnością...Hm..Maybe...Chyba jednak "propensity" najlepiej odda to upodobanie...

agree  Bubz: 'affection' cos mi tez brzmi zbyt milosnie, moze po prostu 'enjoyment'
2 hrs
  -> Dzięki;-) Też, w sumie, można by było...A może jednak "propensity" zgodnie z sugestią allp?

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inclination for objective philosophical deduction


Explanation:
:) nieśmiało proponuję, ale z wysokim stopniem pewności, bo znaczenie jest ok :) - tylko czy się spodoba? Dałam objective zam. unbiased, bo dla mnie brzmi bardziej uniwersalnie ;) pozdrawiam wszystkich :)

EwciaHo
Native speaker of: Native in PolishPolish