KudoZ home » Polish to English » Poetry & Literature

ze tuz przed rozprawa smiertelna

English translation: just before the execution


21:10 Mar 3, 2004
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Polish term or phrase: ze tuz przed rozprawa smiertelna
Natomiast w obrazie Robespierra nie powiedziano o tym,
ze tuz przed rozprawa smiertelna, no glowa Dantona przeciez pada ucieta gilotyna, ze przed ta rozprawa nastapil
bunt hebertystow

(before the death sentence?)
Ivona
United States
English translation:just before the execution
Explanation:
just before Danton's execution by guillotine

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-03-03 21:41:59 GMT)
--------------------------------------------------

nie chodzi rozprawę jako proces sądowy, tylko o egzekucję - ostateczną, śmiertelną rozprawę z Dantonem

czyli o rozprawę w znaczeniu 2:

rozprawa ż IV, CMs. ~wie; lm D. ~aw
1. zwykle w lm «omawianie, roztrząsanie czegoś; debata, dyskusja, obrady»
Rozprawy sejmowe, parlamentarne.
Toczyć długie rozprawy na jakiś temat.

2. «rozstrzygnięcie sporu, zatargu, zakończenie konfliktu, najczęściej za pomocą akcji zbrojnej; starcie zbrojne, bitwa, walka; rozprawienie się»
Krwawa rozprawa.
Decydująca rozprawa z wrogiem.

3. «obszerna, pisemna praca naukowa; dysertacja, studium, traktat»
Rozprawa doktorska, habilitacyjna.
Rozprawa na temat powieści współczesnej.
Rozprawa o wychowaniu młodzieży.
Rozprawa z teorii literatury.
Publiczna obrona rozprawy.
Napisać, przygotować rozprawę.
Bronić rozprawy.

4. praw. «publiczne posiedzenie sądu lub innego organu orzekającego, wyznaczone dla rozpoznania określonej sprawy w celu jej rozstrzygnięcia»
Selected response from:

Adam Zakrzewski
Poland
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4just before the execution
Adam Zakrzewski
4just before the death sentence
Miroslawa Jodlowiec
4just before the fatal trial
bartek


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
just before the fatal trial


Explanation:
... that without knowing it I had been half imagining that at the last moment something would happen, something that would stop this fatal trial; maybe that La ...
www.litrix.com/joan/joan056.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 142

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
just before the death sentence


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-03-03 21:17:04 GMT)
--------------------------------------------------

or just before the trial

Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
just before the execution


Explanation:
just before Danton's execution by guillotine

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-03-03 21:41:59 GMT)
--------------------------------------------------

nie chodzi rozprawę jako proces sądowy, tylko o egzekucję - ostateczną, śmiertelną rozprawę z Dantonem

czyli o rozprawę w znaczeniu 2:

rozprawa ż IV, CMs. ~wie; lm D. ~aw
1. zwykle w lm «omawianie, roztrząsanie czegoś; debata, dyskusja, obrady»
Rozprawy sejmowe, parlamentarne.
Toczyć długie rozprawy na jakiś temat.

2. «rozstrzygnięcie sporu, zatargu, zakończenie konfliktu, najczęściej za pomocą akcji zbrojnej; starcie zbrojne, bitwa, walka; rozprawienie się»
Krwawa rozprawa.
Decydująca rozprawa z wrogiem.

3. «obszerna, pisemna praca naukowa; dysertacja, studium, traktat»
Rozprawa doktorska, habilitacyjna.
Rozprawa na temat powieści współczesnej.
Rozprawa o wychowaniu młodzieży.
Rozprawa z teorii literatury.
Publiczna obrona rozprawy.
Napisać, przygotować rozprawę.
Bronić rozprawy.

4. praw. «publiczne posiedzenie sądu lub innego organu orzekającego, wyznaczone dla rozpoznania określonej sprawy w celu jej rozstrzygnięcia»

Adam Zakrzewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Thanks!