KudoZ home » Polish to English » Poetry & Literature

Prastary piastowski

English translation: ancient Piast / Piastian / Piast's


02:33 Mar 6, 2004
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Polish term or phrase: Prastary piastowski
Prastary piastowski Wrocław, a wraz z nim cała Polska, okryty dziś żałobą.

HELP!
Agnieszka Hayward
Poland
English translation:ancient Piast / Piastian / Piast's
Explanation:
znalazlem kilka linkow na 'Piastian', na zasadzie 'Carolingian', ale nie wiem na ile jest to przyjete;
Selected response from:

Ensor
Grading comment
Dzięki. Leffowi dzięki za dodatkowe info.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tylko gwoli uzupełnienia
leff
3 +2ancient Piast / Piastian / Piast'sEnsor


Discussion entries: 8





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
ancient Piast / Piastian / Piast's


Explanation:
znalazlem kilka linkow na 'Piastian', na zasadzie 'Carolingian', ale nie wiem na ile jest to przyjete;

Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 127
Grading comment
Dzięki. Leffowi dzięki za dodatkowe info.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: ta trecia forma to raczej Piasts', bo 'piastowski' nie od Piasta, a od Piastów pochodzi
3 mins
  -> racja; dzieki;

agree  lim0nka: primeval Piasts town też będzie ładnie
5 hrs
  -> Dzieki; 'primeval' w angielskim jest uzywany glownie w odniesieniu do przyrody, puszczy itp; nie spotkalem sie z uzyciem w relacji do miast; istnieja co prawda takie linki ale, jak zauwazysz, nie sa one oryginalne; np: 'primeval Wilno';

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tylko gwoli uzupełnienia


Explanation:
prastary to jak najbardziej 'ancient'. Bo 'ancient' to bynajmniej nie tylko 'starożytny', ale też 'pradawny', 'prastary', a i 'przestarzały', 'staromodny'.

ancient
adj.
1 of times long past; belonging to the early history of the world, esp. before the end of the Western Roman Empire (a.d. 476)
2 having existed a long time; very old
3 old-fashioned; antiquated
[Webster's]

Jak widać tylko pierwszaą z definicji można zrównać z naszym 'starożytny' - a i to nie do końca. Jeśli masz wątpliwości, to sprawdź jakiego przymiotnika standardowo używa się w odniesieniu do Inków. A Inkowie są młodsi (lub w najlepszym razie równie starzy) od Wrocławia! Bo ich pierwszego władcę, Manco Capaca, legendy datują na 945-1005 AD (a historycy na około 1200 AD)



leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 22