KudoZ home » Polish to English » Poetry & Literature

książę Kościoła

English translation: Prince of the Church


03:00 Mar 6, 2004
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Polish term or phrase: książę Kościoła
Syn śląskiego ludu, ***książę Kościoła*** spocznie dziś w katedrze.

Rzecz o zasłużonym kardynale.
Agnieszka Hayward
Poland
English translation:Prince of the Church
Explanation:
tak to chodzi
In the ecclesiastical world: It is generally considered that a Bishop (Orthodox or Heterodox) or higher is a 'Prince of the Church,' and thus carries weight to ...
www.archbishops.org/Larson.htm

... earnestness, and achievements. Hildebrand was of humble and obscure origin, but foreordained to be a prince of the Church. He was ...
www.ccel.org/s/schaff/history/5_ch01.htm

3.250 w google i to w różnych wersjach "krajowych" :-)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 32 mins (2004-03-06 08:32:56 GMT)
--------------------------------------------------

... Once again the desire to quash SCANDAL, in this instance the specter of a \"Prince of the Church\" undergoing criminal prosecution, outweighed the duty to do ...
www.boston.com/globe/spotlight/abuse/ boards/law_resigns/msg4.shtml

... Add A Comment. Is there a special venue or process by which a simple-minded layman can complain of the evident heresy embraced by a prince of the Church? ...
www.cwnews.com/ offtherecord/offtherecord.cfm?task=singledisplay&recnum=1506


Ensoe najwyraźneij nei sprawdził - ja mam 2.170 trafień powiązanych z katolicyzmem. I nie ma być co ostrożnym. Jeśli ktoś czegoś nei słyszał, to nie znaczt, że to coś nei istnieje. Ja słyszałam i czytałam to w takim właśnie ujęciu
Selected response from:

bartek
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Prince of the Church
bartek
3 +1one of the Churche's finest leaders / noblest cardinalsEnsor


Discussion entries: 1





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
książę Kościoła
Prince of the Church


Explanation:
tak to chodzi
In the ecclesiastical world: It is generally considered that a Bishop (Orthodox or Heterodox) or higher is a 'Prince of the Church,' and thus carries weight to ...
www.archbishops.org/Larson.htm

... earnestness, and achievements. Hildebrand was of humble and obscure origin, but foreordained to be a prince of the Church. He was ...
www.ccel.org/s/schaff/history/5_ch01.htm

3.250 w google i to w różnych wersjach "krajowych" :-)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 32 mins (2004-03-06 08:32:56 GMT)
--------------------------------------------------

... Once again the desire to quash SCANDAL, in this instance the specter of a \"Prince of the Church\" undergoing criminal prosecution, outweighed the duty to do ...
www.boston.com/globe/spotlight/abuse/ boards/law_resigns/msg4.shtml

... Add A Comment. Is there a special venue or process by which a simple-minded layman can complain of the evident heresy embraced by a prince of the Church? ...
www.cwnews.com/ offtherecord/offtherecord.cfm?task=singledisplay&recnum=1506


Ensoe najwyraźneij nei sprawdził - ja mam 2.170 trafień powiązanych z katolicyzmem. I nie ma być co ostrożnym. Jeśli ktoś czegoś nei słyszał, to nie znaczt, że to coś nei istnieje. Ja słyszałam i czytałam to w takim właśnie ujęciu

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 142
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ensor: ten pierwszy link to do zakonu maltanskiego; co do innych to nie znalazlem zadnego w odniesieniu do kosciola katolickiego, choc oczywiscie nie przejrzalem wszystkich; bylbym raczej ostrozny z doslownoscia, choc niewykluczone, ze da sie to tak uzyc;
16 mins
  -> Przestań. Najpierw sprawdź dokładnie a potem wydawaj tak jednoznaczne opinie.

agree  Anna Kijak
3 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  leff: AFAIK kardynałom _z urzędu_ przysługuje tytuł księcia Kościoła
4 hrs
  -> Dzięki :-) Ja to mam ostatnio szczęście do ocen. :-(

agree  lim0nka: W ustroju Kościoła Katolickiego odpowiednikiem tytułu książęcego stała się godność kardynała ("książę Kościoła"). http://haggard.w.interia.pl/arystokracja.html / chodzi o kardynała, więc myślę, że można opisowo albo dosłownie
9 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
książę Kościoła
one of the Churche's finest leaders / noblest cardinals


Explanation:
Twoja linia wydaje sie byc sluszna, choc umysl moj o tej porze juz tylko na pol obrotach;

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 53 mins (2004-03-06 08:53:15 GMT)
--------------------------------------------------

Bartek sie rzucil na mnie jak glodny wilk - moze jeszcze nie jadl sniadania. Nie twierdze i nie twierdzilem, ze nie da sie tego tak uzyc (prosze zalozyc okulary); sprawdzilem jednak Bartka pierwszy link i nie ma to absolutnie nic wspolnego z kosciolem katolickim; Nie mam czasu ani ochoty na sprawdzanie 2000 linkow (przedtem bylo 3000), moze Tygru sie o to pokusi; Slyszalem o Prince of Darkness, ale to z kosciolem ma niewiele wspolnego; To tyle.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 14 mins (2004-03-06 10:14:48 GMT)
--------------------------------------------------

Znalazlem (o zgrozo!) w Shorter Oxford: \'The Prince of (the Holy Roman) Church\': = Cardinal; Ciagle podtrzymuje jednak neutral dla Bartkowego linkowego poparcia (tego pierwszego, innych nie sprawdzalem).

Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 127

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bartek: a to już jest zupełnie co innego niż książę Kościoła. Gdyby autor chciał to napisałby coś w stylu, jaki proponujesz
26 mins
  -> Ty o kozie ja o wozie; innymi slowy: Ty mowisz o jezyku polskim ja o tlumaczeniu na angielski; A Twoj link przeczytalem caly, stad moja opinia. A Ty? Przeczytalas, czy tylko skopiowalas wycinek z artykulu?

neutral  leff: a czy poemat longfellowa Cię przekona? http://www.readbookonline.net/read/2818/12197/
1 hr
  -> przekonal mnie moj slownik;

agree  lim0nka: W ustroju Kościoła Katolickiego odpowiednikiem tytułu książęcego stała się godność kardynała ("książę Kościoła"). http://haggard.w.interia.pl/arystokracja.html / chodzi o kardynała, więc myślę, że można opisowo albo dosłownie
9 hrs
  -> Dzieki;