KudoZ home » Polish to English » Printing & Publishing

wyciąg barwny

English translation: colour separation


18:25 Nov 1, 2007
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
Polish term or phrase: wyciąg barwny
"Naświetlanie
• CTF - przygotowanie wyciągów barwnych (RIP) i przeniesienie ich na film. Proces ten odbywa się w naświetlarce, filmy służą następnie do przygotowania form drukowych.
• CTP - przygotowanie wyciągów barwnych (RIP) i przeniesienie ich od razu na formy drukowe."
Michał Szewczyk
English translation:colour separation
Explanation:
tak bym to widział

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2007-11-01 18:59:21 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=colour separation&btnG=S...
Selected response from:

EnglishDirect
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2colour separation
EnglishDirect
4 -1colour/color extraction
Jerzy Matwiejczuk


Discussion entries: 1





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
colour separation


Explanation:
tak bym to widział

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2007-11-01 18:59:21 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=colour separation&btnG=S...

EnglishDirect
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Hrycyk
3 hrs
  -> Dziękuję.

agree  Piotr Rypalski
3 days19 hrs
  -> Dziękuję.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
colour/color extraction


Explanation:
IMO

--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2007-11-01 23:40:23 GMT)
--------------------------------------------------

"Color separation" jest procesem rozdzielenia (wyodrębnienia)kolorów, podczas gdy "color extraction" jest wyciągiem barwnym jednego z kolorów (w drukowaniu - jednego z CMYK).
http://www.arcticpaper.com/upload/ICC/PL_ICC_instruction.pdf
http://verityia.com/pdf/measurement-motley-images.pdf

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Witold Hrycyk: Color extraction to kolorymetryczny pomiar parametrów koloru.
2 hrs
  -> "Color extraction" to właśnie "wyciąg barwny", uzyskiwany w procesie separacji kolorów. Patrz odsyłacze wyżej.