KudoZ home » Polish to English » Science

rutyn

English translation: -rutin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:rutyn
English translation:-rutin
Entered by: Ensor

03:18 Aug 19, 2002
Polish to English translations [PRO]
Science
Polish term or phrase: rutyn
rodzaj rosliny
Ensor
-
Explanation:
Jesli wyrzucic "i", to wszystko staje sie zrozumiale:

Dobroczynne działanie maja m.in. wyciagi z bratka i rutyna, witamina C i ekstrakt oczaru. Własnie te substancje Uroda wprowadzila do swoich kremów.
http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-win/dodatki/styl_990924/styl...

A powinno to brzmiec nastepujaco:

Dobroczynne działanie maja m.in. wyciagi z bratka, rutyna, witamina C i ekstrakt oczaru.

Na pewno jest to "rutin"!
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Dziekuje bardzo Natalie. Szkoda, ze nie moge przyznac polowy punktow Leff'owi, jako ze on zasugerowal ta odpowiedz pierwszy, ale Twoje wytlumaczenie problemu bylo tutaj decydujace.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2-
Natalie
2 +4rutin
leff
3ruePiotr Kurek
3ruekterelak
2pytanie
labusga


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rue


Explanation:
W moim śłowniku rolniczym polsko-angielskim nie było słowa rutyn ale najbliższe co znalazłam to ruta (tłumaczenie jak wyżej)

kterelak
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 294

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rue


Explanation:
moze chodzi o rute = rue
propozycja
pwk

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1240

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pytanie


Explanation:
Piotrze, wybacz głupie pytanie: Na pewno chodzi o rodzaj rośliny, a nie o dopełniacz/genitive słowa rutyna? W tym przypadku byłoby routine

pozdrowienia,

Waldek

labusga
Argentina
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 46

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
rutin


Explanation:
to co prawda nie roślina, ale może chodzi właśnie o to:

"Witamina P, rutyna, rutozyd, jedna z trzech witamin (C, K, P), które odgrywają ważną rolę w zapewnieniu prawidłowej hemostazy."

Vitamin P = old name for bioflavonoid
[Webster's]

rutin = a yellowish, powdery bioflavonoid, C27H30O16, found in many plants, esp. buckwheat and tobacco
[Webster's]






    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/00f92a.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki: lub rutine - flawonoid wystepujacy w rucie. Moze?
25 mins

agree  tunturi: Bez czarny zawiera “rutyn"
1 hr

agree  Teresa Jaczewska: www.geocities.com/RainForest/Vines/2279/ERC_Rutin.html
2 hrs

agree  Natalie: Oczywiscie, po prostu w tym zdaniu to "i" wprowadza w blad - p. ponizej
2 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
-


Explanation:
Jesli wyrzucic "i", to wszystko staje sie zrozumiale:

Dobroczynne działanie maja m.in. wyciagi z bratka i rutyna, witamina C i ekstrakt oczaru. Własnie te substancje Uroda wprowadzila do swoich kremów.
http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-win/dodatki/styl_990924/styl...

A powinno to brzmiec nastepujaco:

Dobroczynne działanie maja m.in. wyciagi z bratka, rutyna, witamina C i ekstrakt oczaru.

Na pewno jest to "rutin"!


Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 1964
Grading comment
Dziekuje bardzo Natalie. Szkoda, ze nie moge przyznac polowy punktow Leff'owi, jako ze on zasugerowal ta odpowiedz pierwszy, ale Twoje wytlumaczenie problemu bylo tutaj decydujace.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: i wszystko jasne :-)
13 mins

agree  anglista
10 hrs