ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Ships, Sailing, Maritime

rączka pilota

English translation: pilot's handrail, pilot's grab handle

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:rączka pilota
English translation:pilot's handrail, pilot's grab handle
Entered by: Polangmar

10:52 Sep 20, 2013
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime
Polish term or phrase: rączka pilota
rączki pilota
łódź motorowa Cortina
znajdują się na pokładzie - jedna z części
przy czym na stanowisku pilota nie widać, żeby miał do dyspozycji jakieś rączki
tu na przykład:
http://scandinavia.gda.pl/eng/650wypst.htm
2 rączki pilota
literary
pilot's handrail
Explanation:
ew. handrail for the pilot

ŁÓDŻ CORTINA PILOTHOUSE 480 + YAMAHA + PRZYCZEPA
http://pl.ads.gobuyaboat.com/offer/132/lodz-cortina-pilothou...

...łódź motorowa typu Pilot House
◦ 2 handrelingi pionowe (kabiny pilota)
http://jachty-motorowe.pl/mazury-550-pilothouse

Co-pilot’s handrails
http://www.yachtopolis.com/pdf/9860.pdf

Więcej: http://tinyurl.com/oqhaopq

--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2013-09-22 14:14:31 GMT)
--------------------------------------------------

Nie wiem, dlaczego wiki tak podaje - nigdy nie słyszałem, aby sternika ktoś nazwał pilotem. W tym przypadku chodzi o konkretny model Cortiny, która ma dwa fotele: sternika i pilota.

CORTINA 485 PILOT
...wygodny fotel sternika, wygodne boczne siedzenia dla pilota z uchwytem, na dachu... [choć pewnie miało być "siedzeniE"]
http://www.jacht-market.com.pl/adv/show/Sprzedam/jacht_motor...

Na pewno też nie są to manetki: pilot pilotuje/nawiguje, po co mu manetki? czym miałby sterować, skoro obok siedzi sternik? poza tym cały kontekst wskazuje na to, że mowa jest o elementach zwiększających wygodę, a nie o silniku, sterowaniu itp.

Te rączki są więc, jak wyżej je nazwano, uchwytami - a fachowa angielska żeglarska nazwa to "handrails".

--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2013-09-22 14:38:51 GMT)
--------------------------------------------------

Chyba ta sama łódź firmy Bast Boat (teraz o nazwie Geremi).

Posiada miejsce dla sternika, siedzenie pasażera i ławkę dla dwóch osób na prawej burcie.
Kadłub polisterowy wzmocniony tkaniną rowingową i rusztem sklejkowym wykonany ręcznie.
Kosz dziobowy
2 szt. handrelingi burtowe.
2 szt. handrelingi dachowe
2 szt. handrelingi pionowe (kabiny)
Podpora nóg sternika
Siedzisko pilota [Zdaje się, że siedzenie pasażera i siedzisko pilota to jest to samo (w końcu pilot w motorówce rzadko jest potrzebny, zwłaszcza przy pływaniu rekreacyjnym - sternik powinien wiedzieć, dokąd płynie i jak płynąć - więc na miejscu pilota najczęściej będzie siedzieć zwykły pasażer).]
http://www.motorowe.geremi.pl/strona.php?st=27

PILOT HOUSE 500
Siedzisko pilota składane z oparciem
http://www.motorowe.geremi.pl/strona.php?st=26

To składane siedzisko pilota widać tu w lewym dolnym rogu zdjęcia: http://www.jacht-market.com.pl/adv/show/Sprzedam/jacht_motor... - rączki/handrelingi są zapewne pod lub za kapokiem (nie widać miejsca, w którym mogłyby być jakieś manetki).

--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2013-09-22 14:42:46 GMT)
--------------------------------------------------

To składane siedzisko pilota jest oczywiście czymś innym niż fotel sternika, który widać w prawym dolnym rogu zdjęcia.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days5 hrs (2013-09-22 16:18:24 GMT)
--------------------------------------------------

Zawsze można spróbować zadzwonić lub napisać do producenta albo któregoś ze sprzedających.
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
być może
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pilot's handrailPolangmar
4 -1control knob, steering knob, handleLilianNekipelov
1grab handle
geopiet


Discussion entries: 1





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
control knob, steering knob, handle


Explanation:
There are different types of steering systems on boats, but this should be right.



LilianNekipelov
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Sterowaniem łodzią przy pomocy "steering systems" zajmuje się sternik, nie pilot: http://tinyurl.com/qd8xkps
1 day9 hrs

neutral  Bubz: pilot would not steer, though
1 day17 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
grab handle


Explanation:
jedyne co przychodzi na myśl

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2013-09-21 00:12:07 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.boat24.com/en/Motorboats/Quicksilver/Quicksilver ...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2013-09-21 00:13:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://b24s.ch/img/ins/Quicksilver-650-Cruiser_thumbnail_197...

po zewnętrznej stronie foteli ...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pilot's handrail


Explanation:
ew. handrail for the pilot

ŁÓDŻ CORTINA PILOTHOUSE 480 + YAMAHA + PRZYCZEPA
http://pl.ads.gobuyaboat.com/offer/132/lodz-cortina-pilothou...

...łódź motorowa typu Pilot House
◦ 2 handrelingi pionowe (kabiny pilota)
http://jachty-motorowe.pl/mazury-550-pilothouse

Co-pilot’s handrails
http://www.yachtopolis.com/pdf/9860.pdf

Więcej: http://tinyurl.com/oqhaopq

--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2013-09-22 14:14:31 GMT)
--------------------------------------------------

Nie wiem, dlaczego wiki tak podaje - nigdy nie słyszałem, aby sternika ktoś nazwał pilotem. W tym przypadku chodzi o konkretny model Cortiny, która ma dwa fotele: sternika i pilota.

CORTINA 485 PILOT
...wygodny fotel sternika, wygodne boczne siedzenia dla pilota z uchwytem, na dachu... [choć pewnie miało być "siedzeniE"]
http://www.jacht-market.com.pl/adv/show/Sprzedam/jacht_motor...

Na pewno też nie są to manetki: pilot pilotuje/nawiguje, po co mu manetki? czym miałby sterować, skoro obok siedzi sternik? poza tym cały kontekst wskazuje na to, że mowa jest o elementach zwiększających wygodę, a nie o silniku, sterowaniu itp.

Te rączki są więc, jak wyżej je nazwano, uchwytami - a fachowa angielska żeglarska nazwa to "handrails".

--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2013-09-22 14:38:51 GMT)
--------------------------------------------------

Chyba ta sama łódź firmy Bast Boat (teraz o nazwie Geremi).

Posiada miejsce dla sternika, siedzenie pasażera i ławkę dla dwóch osób na prawej burcie.
Kadłub polisterowy wzmocniony tkaniną rowingową i rusztem sklejkowym wykonany ręcznie.
Kosz dziobowy
2 szt. handrelingi burtowe.
2 szt. handrelingi dachowe
2 szt. handrelingi pionowe (kabiny)
Podpora nóg sternika
Siedzisko pilota [Zdaje się, że siedzenie pasażera i siedzisko pilota to jest to samo (w końcu pilot w motorówce rzadko jest potrzebny, zwłaszcza przy pływaniu rekreacyjnym - sternik powinien wiedzieć, dokąd płynie i jak płynąć - więc na miejscu pilota najczęściej będzie siedzieć zwykły pasażer).]
http://www.motorowe.geremi.pl/strona.php?st=27

PILOT HOUSE 500
Siedzisko pilota składane z oparciem
http://www.motorowe.geremi.pl/strona.php?st=26

To składane siedzisko pilota widać tu w lewym dolnym rogu zdjęcia: http://www.jacht-market.com.pl/adv/show/Sprzedam/jacht_motor... - rączki/handrelingi są zapewne pod lub za kapokiem (nie widać miejsca, w którym mogłyby być jakieś manetki).

--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2013-09-22 14:42:46 GMT)
--------------------------------------------------

To składane siedzisko pilota jest oczywiście czymś innym niż fotel sternika, który widać w prawym dolnym rogu zdjęcia.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days5 hrs (2013-09-22 16:18:24 GMT)
--------------------------------------------------

Zawsze można spróbować zadzwonić lub napisać do producenta albo któregoś ze sprzedających.

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 90
Grading comment
być może
Notes to answerer
Asker: "handreling" za bardzo mnie nie przekonuje są np. rączki do klap - i nie są to barierki poza tym sternik i pilot to dla mnie ta sama osoba, ta, która stoi za "kierownicą" sterowniczą Poza tym to określenie "rączki pilota" jest standardowe, pojawia się w różnych opisach

Asker: nie są to wielkie łodzie i tylko jedna osoba kieruje, przy niej ewentualnie siada pasażer moje główne potwierdzenie, że pilot to sternik, pochodzi ze strony:http://pl.wiktionary.org/wiki/pilot (1.2) żegl. sternik

Asker: "może np. manetki ??" - podpowiedział mi ktoś w Internecie

Asker: Dziwne, że nikt nie wie nawet, co to takiego. Pełno tych "rączek" w Internecie: http://archiwumallegro.pl/lodz_motorowa_cortina_620-718701507.html

Asker: to co najmniej dwa dni czekania na odpowiedź