KudoZ home » Polish to English » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

cultural intelligence

English translation: 1. wiedza o kulturze 2. informacje o kulturze


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:cultural intelligence
English translation:1. wiedza o kulturze 2. informacje o kulturze
Entered by: Polangmar

01:36 Jun 27, 2007
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
Polish term or phrase: cultural intelligence
• Provide cultural intelligence to JumpTV to inform marketing campaigns targeted at Polish citizens overseas
Kornelia Longoria
United States
wiedza o kulturze
Explanation:
http://tinyurl.com/2ygqq3

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-06-27 01:44:13 GMT)
--------------------------------------------------

Chociaż w tym kontekście może lepiej:
informacje o kulturze
informacje kulturowe/kulturalne
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wiedza o kulturzePolangmar
4inteligencja/kompetencja kulturowaRivian


Discussion entries: 8





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wiedza o kulturze


Explanation:
http://tinyurl.com/2ygqq3

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-06-27 01:44:13 GMT)
--------------------------------------------------

Chociaż w tym kontekście może lepiej:
informacje o kulturze
informacje kulturowe/kulturalne

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 105
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Makuch: Tak dla "wiedzy/informacji o kulturze"
3 hrs
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne.:)

agree  Maciek Drobka: W tym kontekście chyba lepsze są 'informacje'.
4 hrs
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne.:)

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inteligencja/kompetencja kulturowa


Explanation:
Niestety "wiedza o kulturze" przydaje sie, na google, do kupna podrecznika na zajecia.

Z moich poszukiwan wynika ze jedyne funkcjonujace odpowiedniki to podane wyzej terminy. Wystepuja one scisle powiazane z zarzadzaniem i chyba to jest poszukiwanym odpowiednikiem.

Rowniez, definicja "cultural intelligence" podana przez wikipedie wskazuje, iz srodowisko znaczeniowe terminu nalezy scisle do "management".

Nienawidze doslownie tlumaczonych terminow jednak polskie srodowisko zwiazane z zarzadzaniem najchetniej niczego by nie tlumaczylo, a termin zastosowany przez to grono zyje juz wlasnym zyciem...niestety

Linki:

http://marketing.nf.pl/Artykul/6649/InteligeKompetencja kulturowancja-kulturowa

http://manager.money.pl/strategie/psychologia_biznesu/artyku...

http://www.infor.pl/pisma/personel.html?strona=artykul&li=12...

http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_intelligence





Rivian
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish