KudoZ home » Polish to English » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

praca na wezwanie

English translation: on-call job


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:praca na wezwanie
English translation:on-call job
Entered by: Aleksandra Lercher-Szymanska

23:43 Mar 14, 2008
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / NGOs
Polish term or phrase: praca na wezwanie
Nietypowe formy zatrudnienia i to właśnie jedna z nich...
Aleksandra Lercher-Szymanska
on-call job
Explanation:
Mnóstwo wystąpień w Guglu, choć trzeba by przeanalizować, czy oznaczają one to samo co w tłumaczonym tekście.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-03-15 08:25:26 GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam, miało pójść ze stopniem pewności '3'.
Selected response from:

Maciek Drobka
Poland
Grading comment
Dziękuję. Chyba zdecyduję się na Twoją propozycję, poczytałam w Google, czego dotyczą te 'wystąpienia' i mi najbardziej pasuje.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1on-call job
Maciek Drobka
3 +1call-in job
Tomasz Poplawski
3employment at will
inmb
3on-demand job
Witold Chocholski


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
on-demand job


Explanation:
Niewątpliwie przydałoby się więcej kontekstu, ale tłumacząc w miarę dosłownie, to właśnie tak :-)

Witold Chocholski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Niestety, również nie dysponuję szerszym kontekstem: jedyna wzmianka w tekście to właśnie ta; autor wylicza różne formy zatrudnienia i między innymi rzuca takie właśnie 'hasło'...


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
call-in job


Explanation:
jeżeli jest to sytuacja, kiedy wzywa się pracownika, kiedy jest potrzebny, to przynajmniej w amerykańskich kontraktach związkowych, których tłumaczyłem kilkadziesiąt, tak się to właśnie nazywa; poziom "3" wynika wyłącznie z niepewności, czy o to właśnie chodzi (brak kontekstu)

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bubz
5 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
on-call job


Explanation:
Mnóstwo wystąpień w Guglu, choć trzeba by przeanalizować, czy oznaczają one to samo co w tłumaczonym tekście.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-03-15 08:25:26 GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam, miało pójść ze stopniem pewności '3'.

Maciek Drobka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 55
Grading comment
Dziękuję. Chyba zdecyduję się na Twoją propozycję, poczytałam w Google, czego dotyczą te 'wystąpienia' i mi najbardziej pasuje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sylwia Dziuba
18 mins
  -> dziękuję

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
employment at will


Explanation:
Długa (i chyba jeszcze niezakończona) dyskusja na ten temat na Prozie. Wydaje mi się, że pasuje do kontektu "nietypowych" form zatrudnienia.

http://www.proz.com/kudoz/1708086

inmb
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 16