ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Sports / Fitness / Recreation

zakwasy (mię¶ni)

English translation: sore muscles / build-up of lactic acid

07:05 Aug 29, 2005
Polish to English translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation
Polish term or phrase: zakwasy (mię¶ni)
After my last fitness training, my muscles are....
Aleksandra Maek
English translation:sore muscles / build-up of lactic acid
Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/541989
Selected response from:

bartek
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sore muscles / build-up of lactic acid
bartek
5myscle sores
Maciej Andrzejczak
4muscle sores
Adam Lankamer
3After my last fitness training I have dELAYED ONSET MUSCLE SORENESS
Alexander Onishko


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zakwasy (mię¶ni)
muscle sores


Explanation:
PWN Oxford

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zakwasy (mię¶ni)
myscle sores


Explanation:
Oxford

a possible inexpensive and non-toxic treatment for muscle sores and > spasms.
I suppose this might also be useful for muscle sores from too ...
health.groups.yahoo.com/group/Rejuvenation/message/6968 - 26k - 27 VIII 2005

Maciej Andrzejczak
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zakwasy (mię¶ni)
sore muscles / build-up of lactic acid


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/541989

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 42
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Costelloe: za: 'sore muscles' (w podanym kontekscie)
1 day5 hrs

agree  Joanna Borowska
18 days

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zakwasy (miê¶ni)
After my last fitness training I have dELAYED ONSET MUSCLE SORENESS


Explanation:
Popularne zakwasy naprawdę są MIKROURAZAMI mięśni.

Mechanizmy powstawania, objawy i następstwa opóźnionej bolesności mięśni szkieletowych (DOMS ang. Delayed onset muscle soreness ) zamieszczonego w czasopiśmie Medicina Sportiwa, vol.6, no. 4 z 2002r

Teoria zakwasów, jako przyczyna bólu mięśni po wysiłku fizycznym, jest nadal aktualna i to nie tylko wśród zwykłego Polaka-Szaraka, ale także wśród ludzi bliżej związanych z uprawianiem sportu. Są oni przekonani, że przyczyną bolesności mięśni szkieletowych na drugi dzień po wysiłku jest nagromadzenie się w nich kwasu mlekowego na skutek intensywnego wysiłku fizycznego. Przekonanie to jest powszechne, głęboko zakorzenione i przenoszone chyba z mlekiem matki na kolejne pokolenia

Wyróżniamy dwa zasadnicze typy bolesności mięśni szkieletowych. Pierwszy z nich to tzw. bolesność wczesna, występująca podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych. Jej zasadniczą przyczyną są zmiany biochemiczne, pojawiające się w obrębie komórek mięśniowych wraz z postępującym rozwojem zmęczenia. Zaliczyć do nich możemy m.in. zwiększenie ilości powstającego kwasu mlekowego, zachwianie równowagi kwasowo-zasadowej, przesunięcia jonowe itp. Drażnienie wolnych zakończeń nerwów czuciowych, pełniących rolę receptorów czuciowych w mięśniach, powoduje powstanie odczucia tego rodzaju bólu. Ból ten może być również ząwiązany z procesami niedotlenienia i niedokrwienia pracujących mięśni, ale wówczas jest on krótkotrwały i zanika po zaprzestaniu wysiłku fizycznego.

...

http://kulturystyka.com.pl/a/32427

Alexander Onishko
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 28