KudoZ home » Polish to English » Tech/Engineering

sezonowanie

English translation: seasoning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:sezonowanie
English translation:seasoning
Entered by: Ana Hermida

12:52 Mar 17, 2002
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering / waste management, disposal, utilization
Polish term or phrase: sezonowanie
Szkło mineralne i organiczne z przemysłu samochodowego (recyklingu wraków samochodowych) można wykorzystać jako kruszywo zamienne z frakcji 4 - 8 lub po sezonowaniu przekazać do odbiorcy.
Robert Trzaska
United Kingdom
seasoning
Explanation:
to season = to treat or expose (e.g. timber) over a period so as to prepare for use.
(Longman's)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-17 13:33:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiscie piszac to nie widzialem wczesniejszej odpowiedzi Macka
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4seasoning
maciejm
4seasoningJacek Krankowski
4 -1stabilizing
Beata Drezek


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
seasoning


Explanation:
the procesing of timber until it has the suitable moisture content(COLLINS1978) - moze moczą to szkło.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-17 13:36:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Chyba jednak nie moczą. :-)

maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1491

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota
1 hr
  -> Thank You

agree  Uwe Kirmse: Mysle, ze "sezonowanie" jest wlasnie przekladem angielskiego "seasoning".
1 hr
  -> Thank You

agree  leff
4 hrs
  -> Thank you

agree  maziak
19 hrs
  -> Thank you

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
seasoning


Explanation:
to season = to treat or expose (e.g. timber) over a period so as to prepare for use.
(Longman's)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-17 13:33:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiscie piszac to nie widzialem wczesniejszej odpowiedzi Macka

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 1633

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
stabilizing


Explanation:
Wielka Internetowa Encyklopedia Multimedialna
"Sezonowanie" inaczej "Stabilizowanie" w obróbce cieplnej zabieg mający na celu zmniejszenie naprężeń własnych i zapewnienie niezmienności wymiarów obrabianego przedmiotu.

Stabilizowanie można przeprowadzać przez wygrzewanie przedmiotu w temperaturze 100-150°C lub przez długie przetrzymywanie w zmiennych warunkach atmosferycznych (stabilizowanie naturalne - tzw. sezonowanie - stosowane np. do odlewów żeliwnych).
Na przyklad - szeonowanie (stabilizowanie) styropianu.

stabilizing (słownik nauk. tech.)
stabilizacja, stabilizowanie



    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/00ca19.html
Beata Drezek
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Witold: To nie ma zastosowania do utylizacji odpadów
33 mins