KudoZ home » Polish to English » Construction / Civil Engineering

projekt wykonawczy

English translation: detailed design


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:projekt wykonawczy
English translation:detailed design
Entered by: anglista

18:45 Mar 20, 2002
Polish to English translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Polish term or phrase: projekt wykonawczy
From a list of achievements of a technical advisor:
*Projekt Wykonawczy* podł±czeń do komór i bloków oporowych na syfonie pod rzek±...
Piotr
detailed design
Explanation:
Google: Polska/świat = 131 / 136.000
ALBO detailed construction design (0/85)
(w moim byłym zakładzie pracy projektanci nazywali tak projekt techniczny, ale chodziło o instalacje produkcyjne)

PROJEKT = dokument zawierający założenia, rysunki, obliczenia, opisy, kosztorysy itp. dot. wykonania danego obiektu lub urządzenia; zależnie od rodzaju i dokładności tych danych rozróżnia się projekty wstępne, techniczne i szczegółowe (wykonawcze, robocze)
(Leksykon Naukowo-Techniczny PWN)

PROJEKT WYKONAWCZY = projekt według którego buduje się dom. Może on być oryginalny, przygotowany specjalnie dla nas, przez architekta we współpracy z projektantem budowlanym i projektantem instalacji. W pracowni architektonicznej możemy też kupić gotowy projekt wykonawczy.
Jednak niezależnie czy kupujemy projekt oryginalny czy gotowy, to musi on być kompletny. Przedstawiamy Wam wszystkie dokumenty, które projekt wykonawczy musi zawierać:...
http://www.poldom.pl/projwyk1.php

Detailed Design. The goal of detailed design is to define
a blueprint for the development of the project. ...
http://www.geocities.com/~m_collier/det.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-21 09:03:57 (GMT)
--------------------------------------------------

tzn. ci projektanci nazywali projekt techniczny detailed design (to jedna z nazw), a nie detailed construction design
Selected response from:

anglista
Grading comment
thank thee :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5"implementation project" or "executive project" or "working project"Agnieszka Szotek
4"engineering design" ew. "engineering draft"Agnieszka Szotek
4detailed designanglista
4Managing the Project on... or Project Manager - ...
Vladimir Dubisskiy
4feasibility study
bartek


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Managing the Project on... or Project Manager - ...


Explanation:
my try

Vladimir Dubisskiy
United States
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
feasibility study


Explanation:
Np. w Collins Dictionary

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2328

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"implementation project" or "executive project" or "working project"


Explanation:
Masz rację feasibility study dotyczy wykonalności.
Powyżej podałam trzy wyrażenia z jakimi zetknełam się w pracy z tym, że czasami zamiast "project" używano ich zamienników.

Agnieszka Szotek
Works in field

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
detailed design


Explanation:
Google: Polska/świat = 131 / 136.000
ALBO detailed construction design (0/85)
(w moim byłym zakładzie pracy projektanci nazywali tak projekt techniczny, ale chodziło o instalacje produkcyjne)

PROJEKT = dokument zawierający założenia, rysunki, obliczenia, opisy, kosztorysy itp. dot. wykonania danego obiektu lub urządzenia; zależnie od rodzaju i dokładności tych danych rozróżnia się projekty wstępne, techniczne i szczegółowe (wykonawcze, robocze)
(Leksykon Naukowo-Techniczny PWN)

PROJEKT WYKONAWCZY = projekt według którego buduje się dom. Może on być oryginalny, przygotowany specjalnie dla nas, przez architekta we współpracy z projektantem budowlanym i projektantem instalacji. W pracowni architektonicznej możemy też kupić gotowy projekt wykonawczy.
Jednak niezależnie czy kupujemy projekt oryginalny czy gotowy, to musi on być kompletny. Przedstawiamy Wam wszystkie dokumenty, które projekt wykonawczy musi zawierać:...
http://www.poldom.pl/projwyk1.php

Detailed Design. The goal of detailed design is to define
a blueprint for the development of the project. ...
http://www.geocities.com/~m_collier/det.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-21 09:03:57 (GMT)
--------------------------------------------------

tzn. ci projektanci nazywali projekt techniczny detailed design (to jedna z nazw), a nie detailed construction design


    Reference: http://www.poldom.pl/projwyk1.php
    Reference: http://www.geocities.com/~m_collier/det.htm
anglista
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
thank thee :)

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"engineering design" ew. "engineering draft"


Explanation:
znalazłam jeszcze takie możliwości; z tłumaczeń wykonanych dla dużej firmy budowlanej

Agnieszka Szotek
Works in field




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (2): M.A.B., Dariusz Saczuk