KudoZ home » Polish to English » Tech/Engineering

bojowe srodki trujace

English translation: poison agents


09:40 Aug 12, 2002
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Polish term or phrase: bojowe srodki trujace
??
ZUZA
United Kingdom
English translation:poison agents
Explanation:
... Iraqi bombs and its people were savaged by nerve gas and other poison agents ... said
one of my Kurdish bodyguards." The Englishman wants beer!" One of the fighting ...

15. BOJOWE ŚRODKI TRUJĄCE - "bojowe środki chemiczne, substancje stosowane na polu walki do rażenia ludzi, zwierząt i roślin (nieprawidłowo zwane gazami bojowymi); powodują schorzenia, niezdolność do walki, śmierć, skażenie terenu, niszczą rośliny; rozróżnia się ogólnotrujące (np. cyjanowodór), paralityczno-drgawkowe (np. sarin, soman), duszące (np. fosgen), parzące (np. iperyt), drażniące, psychotoksyczne (np. LSD), fitotoksyczne (niszczące roślinność, m.in. defolianty)."
M.M.
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Poison Warfare Agents1 A Tradovium
5chemical agents
Natalie
5(toxic) agents / gasesJacek Krankowski
4 +1poison agents
maciejm


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
poison agents


Explanation:
... Iraqi bombs and its people were savaged by nerve gas and other poison agents ... said
one of my Kurdish bodyguards." The Englishman wants beer!" One of the fighting ...

15. BOJOWE ŚRODKI TRUJĄCE - "bojowe środki chemiczne, substancje stosowane na polu walki do rażenia ludzi, zwierząt i roślin (nieprawidłowo zwane gazami bojowymi); powodują schorzenia, niezdolność do walki, śmierć, skażenie terenu, niszczą rośliny; rozróżnia się ogólnotrujące (np. cyjanowodór), paralityczno-drgawkowe (np. sarin, soman), duszące (np. fosgen), parzące (np. iperyt), drażniące, psychotoksyczne (np. LSD), fitotoksyczne (niszczące roślinność, m.in. defolianty)."
M.M.



    Reference: http://www.krds.net/struggle2.htm
    Reference: http://www.strategie.com.pl/dzial/leksykon/b
maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1491

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
4 mins
  -> Thank you

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(toxic) agents / gases


Explanation:
Slowniki wojskowe Bellony (Potasinski et al. oraz Harald) tlumacza toxic agents jako "srodki trujace" zas u Petera Collina BST = "agent" albo "gas".

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 1633

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
chemical agents


Explanation:
Wszystkie dostepne mi slowniki terminow militarnych

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 1964

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  maciejm: some chemical agents are non-lethal eg nerve/tear/vomit gas
3 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Poison Warfare Agents


Explanation:
bojowe - więc trzeba dodać 'warfare'

Agents - pojęcie szerokie, obejmuj±ce wszystkie ¶rodki,
m. in. ¶rodki biologiczne:
Biological Warfare Agents,
chemiczne:
Chemical Warfare Agents.

Je¶li bojowe ¶rodki truj±ce chcemy ograniczyć do tylko gazów, należy użyć:
Poison Warfare Gases


1 A Tradovium
Poland