KudoZ home » Polish to English » Tech/Engineering

wytrącony CO2, desorbcja CO2, regeneracja

English translation: CO2 desorption


06:54 Oct 28, 2002
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Polish term or phrase: wytrącony CO2, desorbcja CO2, regeneracja
poszczególne wymienniki jonitowe w ramach instalacji demineralizacji pracują w układzie kolektorowym tworząc dwa ciągi demineralizacji, z których dwa pracują w sposób ciągły a trzeci jest w regeneracji lub rezerwie

[regeneration?]
Tradeusz
English translation:CO2 desorption
Explanation:
or: desorption of CO2;
regeneration (repair)

Niestety, nie bardzo rozumiem, co znaczy "wytrącony CO2". Być może chodzi o CO2 jako produkt reakcji (rezction product).
Selected response from:

Katarzyna Chmiel
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2CO2 desorption
Katarzyna Chmiel
5precipitated CO2, desorpcja of CO2, regeneration (recovery)
Teresa Goscinska


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
CO2 desorption


Explanation:
or: desorption of CO2;
regeneration (repair)

Niestety, nie bardzo rozumiem, co znaczy "wytrącony CO2". Być może chodzi o CO2 jako produkt reakcji (rezction product).


    Reference: http://www.raengbestresource.org.uk/templates/?group_id=914&...
Katarzyna Chmiel
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 111
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PAS: być może "wytrącony" po reakcji z np. wodą wapienną jako węglan...?
6 mins
  -> Węglan wapnia. Jasne.

agree  anglista: desorption OK, regeneration OK; wytrącony = precipitated (PAS is right ab. calcium carbonate - vide: http://quiz2.chem.arizona.edu/preproom/Demo Files/lime_water...
2 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
precipitated CO2, desorpcja of CO2, regeneration (recovery)


Explanation:
slownik techniczny

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 225