KudoZ home » Polish to English » Tech/Engineering

pył dymnicowy

English translation: fly ash


19:31 Nov 1, 2003
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Polish term or phrase: pył dymnicowy
"Instalacja pozwala m.in. na wykorzystanie pyłów dymnicowych do produkcji cementu."

Tekst dotyczy elektrociepłowni.
Magdalena_
English translation:fly ash
Explanation:
Fly Ash is the finely-divided CCB [Coal Combustion Byproduct] collected by electrostatic precipitators from the flue gases. Boiler slag and Bottom ash are the heavier and coarser coal combustion byproducts.

Czyli jest to popiół zbierany na elektrofiltrach.

Selected response from:

AleksanderS
Grading comment
Cóż, w żaden sposób nie jestem w stanie rozstrzygnąć, która z odpowiedzi jest prawidłowa. Wszystkie wydają mi się jednakowo prawdopodobne. W tłumaczeniu jednak musiałam się na jakąś zdecydować, więc tę samą wybieram tu. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi.
Mimo, że 'fly ashes' kojarzy się bardziej z pyłami lotnymi po prostu, to może być tym, czego szukałam (albo przynajmniej czymś bliskim...) Strony znalezione na Googlach były dość obiecujące...

Wszystkim jak zawsze bardzo dziękuję za pomoc :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fly ash
AleksanderS
2 +2smoke-box dust
lim0nka
3ash dust
Agnieszka Hayward


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
pył dymnicowy
smoke-box dust


Explanation:
kombinuję

dymnica - smoke-box
(Słownik NT)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 14 mins (2003-11-01 21:45:49 GMT)
--------------------------------------------------

SMOKE-BOX ASH
jako że pojawia się częściej

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1341

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: też chodzę koło tego dustu, ale wpisz w google "smoke-box ash(es)", jakby częściej, ale mogę się całkowicie mylić :-)
10 mins
  -> ja też głowy nie dam...

agree  leff: Zdecydowanie częściej spotyka się 'smokebox ash', a i u nas 'popioły dymnicowe' spotyka się dosyć często
1 hr
  -> fakt, pojawia się trochę częściej

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fly ash


Explanation:
Fly Ash is the finely-divided CCB [Coal Combustion Byproduct] collected by electrostatic precipitators from the flue gases. Boiler slag and Bottom ash are the heavier and coarser coal combustion byproducts.

Czyli jest to popiół zbierany na elektrofiltrach.




    Reference: http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Launchpad/2095/flyash...
AleksanderS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 40
Grading comment
Cóż, w żaden sposób nie jestem w stanie rozstrzygnąć, która z odpowiedzi jest prawidłowa. Wszystkie wydają mi się jednakowo prawdopodobne. W tłumaczeniu jednak musiałam się na jakąś zdecydować, więc tę samą wybieram tu. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi.
Mimo, że 'fly ashes' kojarzy się bardziej z pyłami lotnymi po prostu, to może być tym, czego szukałam (albo przynajmniej czymś bliskim...) Strony znalezione na Googlach były dość obiecujące...

Wszystkim jak zawsze bardzo dziękuję za pomoc :)

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ash dust


Explanation:
tako rzecze Słownik ochrony środowiska i ochrony przyrody WEiŚ

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 333