KudoZ home » Polish to English » Tech/Engineering

nowolak

English translation: novolac


19:55 Nov 5, 2003
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Polish term or phrase: nowolak
zero kontekstu, wyliczanka
Piotr Bienkowski
Poland
English translation:novolac
Explanation:
a właściwie to:
"Phenol Formaldehyde Novolac Resin"

"Activation Energy and Curing Behavior of Resol- and Novolac-Type Phenolic Resins"

bo istnieją też 'novolac' epoksydowe i akrylowe
Selected response from:

leff
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4novolac
leff
3to masz klopot
Andrzej Lejman


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
to masz klopot


Explanation:
Bo może to być albo nazwa własna, albo nie:
Żywice fenolowe
... żywice do wytwarzania okładzin hamulcowych i sprzęgłowych: Nowolak MM,
Nowolak MM 5507, Nowolak MM 4709, Nowolak MM/FR01, Nowolak MR 6008; ...
www.zch.sarzyna.pl/ZCh_Pol/Produkty/-ywice_fenolowe/ -ywice_fenolowe.html - 13k - Kopia - Podobne strony

ZAKŁAD EPOKSYDÓW - ŻYWICE FENOLOWO-FORMALDEHYDOWE
I. Żywice do materiałów ogniotrwałych. Nowolak MR. Nowolak MK. Nowolak570. II.
Żywice do produkcji materiałów œciernych. Nowolak MR 1609. Nowolak MR 2209. ...
www.zch.sarzyna.pl/Epoxy/body/body9.htm - 4k - Kopia - Podobne strony

TWORZYWA.COM.PL poradnik| fenoplasty
W środowisku kwaśnym i wobec nadmiaru fenolu powstaje, wskutek ogrzewania,
trwale rozpuszczalny i topliwy, niezdolny do dalszej kondensacji nowolak. ...
www.tworzywa.com.pl/poradnik/poradnik.asp?ID=585 - 36k - Kopia - Podobne strony

Definicje
... nowolak – fenolowo-aldehydowa żywica, która bez dodatku grup metylenowych
pozostaje termoplastyczna. ... (Patrz także nowolak i termoutwardzanie). ...
www.loctite.pl/wwdh/pl/book/x410defs.htm - 41k - Kopia - Podobne strony

Może jednak własna?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-05 20:14:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Zwróć uwagę w razie problemów na ten link:
http://www.loctite.pl/wwdh/pl/book/x410defs.htm

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1691

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
novolac


Explanation:
a właściwie to:
"Phenol Formaldehyde Novolac Resin"

"Activation Energy and Curing Behavior of Resol- and Novolac-Type Phenolic Resins"

bo istnieją też 'novolac' epoksydowe i akrylowe


    Reference: http://www.sdk.co.jp/shodex/english/dc060912.htm
    Reference: http://www.adhesion.org/professor/paper/IJAA23_5.pdf
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239
Grading comment
dziękuję